kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

مراسم صمیمی افطار رئیس جمهور با کودکان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)

رئیس‌جمهور در دیدار با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اینکه هر سال عده‌ای از نیازمندان توانمند می‌شوند، افتخار بزرگی برای کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دولت است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در دیدار صمیمی با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اگر فرزندانی که والدین را در کنار خود نمی‌بینند، احساس کنند که جامعه با محبت پدری و مادری با آنها رفتار می‌کند، خلأ و جای خالی والدین آن عزیزان تا حدود زیادی پر می‌شود.
وی با ‌اشاره به اینکه یتیم بودن به معنای آن نیست که پیشرفت انسان کمتر می‌شود، گفت: بالاترین انسان در طول تاریخ گذشته و آینده شخصیت بزرگوار پیامبر اعظم(ص) بود که از همان کودکی پدر و مادرشان را از دست دادند، اما این وجود گرامی به بالاترین مقام در تاریخ انسانی دست یافت.
روحانی افزود: فرزندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که توانسته‌اند در رشته‌های مختلف نخبه و سرآمد باشند بهترین افرادی هستند که می‌توانند برای آینده عزیزان حاضر در این دو نهاد مفید باشند و رشد و تعالی آنها را به بهترین شکل رقم بزنند، چرا که می‌دانند که چگونه نیازهای عاطفی و معنوی این عزیزان را برطرف کنند.
رئیس‌جمهور اهمیت تشویق سازمان‌های مردم‌نهاد برای برعهده گرفتن مسئولیت فرزندان تحت پوشش، گفت: این سازمان‌ها می‌توانند احساس محبت و کمبودهایی که ممکن است از لحاظ عاطفی بین فرزندان وجود داشته باشد را به خوبی پر کنند و باید به جای اینکه خیرین در این حوزه به ما کمک کنند، ما به خیرین کمک کنیم.
وی تصریح کرد: باید افراد نیازمند را به نقطه توانمندی برسانیم و بهترین شیوه را برای پیمودن این مسیر انتخاب ‌نماییم و یکی از اهداف بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم این بود که از بچه‌هایی که نیازمند هستند، بهترین مددکاری به عمل آید و فقر مطلق در جامعه ریشه‌کن شود و اینکه دولت در سال گذشته میزان کمک ‌به این عزیزان را 3 برابر افزایش داد به این معناست که دولت این اراده و توانمندی را دارد و باید این مسیر را ادامه دهیم و دولت همه توان خود را در این راستا خواهد گذاشت.
روحانی خدمات اجتماعی و هماهنگی بین نهادهایی که این مسئولیت را برعهده‌ دارند، بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: امروز خوشبختانه دو نهاد سازمان بهزیستی و کمیته امداد همدیگر را برای تحقق اهداف کمک و یاری می‌کنند.
رئیس‌جمهور افزود: اینکه هر سال عده‌ای از نیازمندان توانمند می‌شوند، افتخار بزرگی برای کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دولت است.
وی تقویت رابطه نهادهای اجتماعی دولتی با بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید هر چه قدر که می‌توان جامعه توان‌رسان افزایش یابد و مدیریت این بخش‌ها به سمت مردم مخصوصاً عزیزان نخبه‌ای که از جمع نهادهای اجتماعی پرورش یافته‌اند، سوق یابد.
روحانی تصریح کرد: امروز وظیفه مهم همه ما این است که ضمن توجه به توانمندسازی و رشد بچه‌ها، به فکر آینده آنها هم باشیم و آینده آنها به این است که ‌اشتغال داشته و روی پای خود بایستند و این نقطه توانمندی نهایی است که باید همه مد نظر داشته باشند.
در ابتدای این دیدار پرویز فتاح، رئیس ‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: درآمدهای مردمی کمیته امداد 30 درصد افزایش یافته و این به معنای اعتماد و همراهی مردم با کمیته امداد امام(ره) است. ما در کمیته امداد اصل خودکفایی و حفظ عزت خانواده‌ها را مورد توجه جدی قرار می‌دهیم و خود را امانتدار مردم می‌دانیم و انفاقات مردم را در همین جهت هزینه می‌کنیم.