kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳

هاآرتص: جبهه مقابل ایران در حال شکسته شدن است

برخی منابع سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی نگرانی عمیق و شدید خود را از نزدیکی روابط بین ایران و عربستان سعودی ابراز داشتند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی از نگرانی عمیق و شدید تل آویو از نزدیک شدن روابط ایران و عربستان خبر داد و نوشت: این حرکت جدید در راستای گرمی روابط بین دو کشور ایران و عربستان، اسرائیل را در موضع مخالف خود با توافق بین غرب و ایران درباره پرونده هسته‌ای این کشور تنها می‌گذارد.
به گزارش  تسنیم  این روزنامه به نقل از محافل بسیار بلندپایه اسرائیل نوشت: تئوری که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در تلاش برای بازار گرمی برای آن بود و براساس آن، عربستان و بسیاری از کشورهای عرب میانه‌رو موضع رسمی اسرائیل در قبال توافق با ایران را در دستور کار قرار می‌دادند، عملا ویران شد و درهم شکست.
این روزنامه به نقل از منابع یاد شده در تل‌آویو افزود: عربستان نیز از نزدیک تحولات را زیر نظر دارد زیرا نمی‌خواهد که به تنهایی در جبهه مخالف ایران باقی بماند؛ جبهه‌ای که درحال شکسته شدن است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع رژیم اسرائیل و آمریکا فاش کرد: عربستان که مخالفت خود را با نزدیک شدن روابط غرب با ایران ابراز داشته بود، تعهد محرمانه‌ای از سوی مسئولان بلندپایه دولت آمریکا و در صدر آنها چاک هیگل دریافت کرد؛ مبنی بر اینکه توافق با ایران به زیان منافع مشترک و راهبردی بین واشنگتن و ریاض نخواهد بود.
این منابع افزودند: تغییر رویکرد عربستان در روابط با ایران نشات گرفته از تصمیم راهبردی به تنهایی خود سعودی‌‌ها است که براساس آن ایران از یک رقیب به یک شریک عربستان تبدیل می‌شود.