kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
معاون آب و فاضلاب خبر داد

اختصاص 5 هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل کم‌آبی کشور

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: پنج هزار میلیارد ریال امسال برای رفع مشکل کم‌آبی در مناطق شهری و روستایی کشور اختصاص یافته است.


به گزارش ایرنا، «حمیدرضا تشیعی» در حاشیه همایش معاونان بهره‌‌برداری صنعت آب و فاضلاب شهری و روستایی در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران افرود: سه هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل کم‌آبی مناطق شهری و دو هزار میلیارد ریال برای مناطق روستایی کشور هزینه خواهد شد.
وی اظهار کرد: در راستای تامین آب مصرفی و مورد نیاز کشور و رفع مشکل کم‌آبی موجود، برنامه‌ای کارشناسی و دقیق با یک سال کار تحقیقاتی و مطالعاتی تهیه و تدوین شده است. وی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه رفع مشکل کم‌آبی در 12 کلانشهر کشور، گفت: در صورت صرفه‌جویی 20 درصدی مشترکان آب و اصلاح الگوی مصرف در کشور، بخش عمده‌ای از مشکل کم‌آبی کشور به‌ويژه در فصل تابستان حل خواهد شد.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: حدود 42 هزار کیلومتر از شبکه آبرسانی این شرکت در سطح کشور نیاز به بازسازی و بهسازی دارد.
وی با اشاره به اینکه برخی شرکت‌های آب و فاضلاب در زمینه تامین، ایجاد و بهسازی تاسیسات فنی خود با مشکل رو‌به‌رو هستند، اظهار کرد: هم‌اکنون 15 تا 17 شهر، و چندین کلانشهر کشور با کم‌آبی و امکان جیره‌بندی در مصرف آب رو‌به‌رو هستند. تشیعی با  اشاره به تداوم خشکسالی و افت شدید منابع آبی کشور، افزود: آلودگی منابع آبی در برخی شهرها به‌ویژه مناطق شمالی کشور، برداشت بی‌رویه آب از مخازن آب، کمبود درآمدها و ناکافی بودن اعتبارات، افزایش دوره وصول آب‌بها و کمبود سیستماتیک آب در کشور از مشکلات عمده شرکت‌های آب و فاضلاب است.