kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
طی گزارشی در شورای شهر

علت واژگونی اسکانیا مشخص شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جلسه دیروز گزارش داد: سرعت قابل توجه اتوبوس، کشیده شدن اتوبوس، جنس و شکستن صندلی‌ها از جمله علل حادثه و افزایش خسارات آن بوده است.

به گزارش فارس، جلسه روز گذشته شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که فضای جلسه تحت تاثیر گزارش کمیسیون عمران و حمل و نقل درباره حادثه 8 اردیبهشت اتوبان آزادگان قرار داشت.
احمد دنیامالی با اشاره به همکاری پلیس راهور، اداره استاندارد، شهرداری، اتوبوسرانی، سازمان شهرداری‌ها و پزشکی قانونی از انجام تحقیقات، سرعت بالای اتوبوس را یکی از عوامل اصلی حادثه عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به رفتار راننده و اعتراضات مردم به نحوه رانندگی افزود: در بزرگراه و تا قبل از خروجی، راننده اتوبوس اسکانیا کورسی با یکی از خودروها (پژو) داشته است.
رئیس کمیسیون عمران  و حمل و نقل شورا تصریح کرد: تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اتوبوس فاقد معاینه فنی بوده و دو ماه از زمان معاینه فنی آن گذشته بوده است.
دنیامالی با اشاره به آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی درباره شرکت عقاب‌نشان در سال 92 اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات اتوبوس‌های اسکانیا فاصله زیاد میله‌هاست.
وی در پایان اینطور جمع‌بندی کرد که سرعت قابل توجه اتوبوس، کشیده شدن اتوبوس، جنس و شکستن صندلی‌ها از جمله علل حادثه بوده است.
شایان ذکر است زمانی که دنیامالی گزارش خود را مطرح کرد با تذکر حکیمی‌پور مبنی بر کمبود وقت برای ارائه کامل گزارش مواجه شد که مسجدجامعی در پاسخ وی گفت: قطعا ارائه این گونه گزارشات لازم است چرا که 8 شهروند در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و بیان گزارشات می‌تواند باعث ساماندهی در ارائه خدمات بشود.