kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

سادات ایران، هند و کشمیر از نسل امام محمدجواد(ع) هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امام محمدجواد(ع) دو پسر داشتند که عمده سادات ایران، هند و کشمیر از نسل مبارک آنها هستند.
قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام شوذب شیری افزود: امام محمدجواد(ع) دو پسر به‌نام‌های امام علی‌النقی(ع) و موسی مبرقع(ع) داشتند که حضرت موسی مبرقع در محل چهل دختران قم دفن است و بیش از 40 تن از نسل ایشان در همین مکان و در جوار مرقد وی دفن شده‌اند.
وی اظهار داشت: موسی مبرقع دارای چهار پسر بود که بسیاری از سادات هند، ایران و کشمیر از نسل این بزرگوار هستند و سر سلسله سادات رضوی، برقعی تقوی و نقوی به امام‌زاده موسی مبرقع برمی‌گردند.
شیری با اشاره به هجرت امام‌زاده موسی مبرقع به قم در سال 256 گفت: هجرت ایشان به دستور امام هادی(ع) صورت گرفته است. وی با بیان اینکه امام جواد(ع) دارای سه دختر نیز بوده است. افزود: این سه دختر نیز به قم هجرت کرده و پس از وفات در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(ع) دفن شدند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم در مورد سایر کسانی که در جوار کریمه اهل بیت(ع) دفن هستند گفت: امام زاده حسین(ع) که با چهار واسطه به امام صادق(ع) می‌رسد در کنار ضریح حضرت معصومه(س) دفن شده است.
وی در پایان گفت: اولین کسی که برای نخستین بار به ایجاد حرم برای مرقد مطهر حضرت معصومه(س) همت کرد خانم زینب دختر موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) بود.