kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

امام‌جمعه قم:آمریکا در جنگ اقتصادی با ایران هم شکست خواهد خورد

امام‌جمعه قم گفت: آمریکا و متحدان عبری و عربی‌اش ناکام از مواجهه سیاسی و نظامی به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند اما در این جنگ جدید نیز به اذن خداوند شکست خواهند خورد.

   
   قم - خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی و روزه‌دار این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: آنها علاوه بر جنگ شدید اقتصادی انواع فشارهای روانی را هم بکار گرفته‌اند اما ملت بزرگ ایران تحت رهبری‌های رهبر معظم و فرزانه انقلاب طعم پیروزی را همچون سال‌های قبل خواهند چشید.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور مردم روزه‌دار کشورمان، با وجود هوای گرم در راهپیمایی روز قدس، گفت: این پاسخ درشت‌گویی و هرزه‌گویی‌های ترامپ در چندماه اخیر بود و آنها با دیدن این صحنه‌های شورانگیز آن هم در اوج فشارهای اقتصادی به حقارت خود در برابر این ملت بزرگ پی خواهند برد، هرچند به روی خود نیاورند.
وی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، بیان داشت: شاید کسی خیال می‌کند این اقدام نشانه قدرت آمریکا بود اما حوادث بعد از این کار نشان داد این اقدام از سر ضعف و برای پوشاندن شکست‌های سنگین آمریکا و متحدانش با وجود هزینه‌های چند تریلیون‌ دلاری در منطقه بوده است.
خطیب جمعه قم افزود: ملت فلسطین در واکنش به این اقدام نه تنها منفعل نشدند بلکه با حضور در راهپیمایی‌های متعدد و تقدیم ده‌ها شهید و هزاران مجروح، روحیه و  اراده قوی و خلل‌ناپذیر خود را برای بازپس‌گیری سرزمین اشغالی‌شان به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به شکست دیگر آمریکا در صحنه سیاسی علیه فلسطین در سازمان ملل و شورای امنیت اظهار داشت: اینکه کشوری با این همه ادعا و یال و کوپال در شورای امنیت فقط یک رأی آن هم رأی خودش را داشت یعنی آمریکا از هر جهت با شکست  و انزوا روبروست.
امام‌جمعه قم در ادامه با انتقاد از برخی جریان‌های انحرافی در جهان اسلام که به آرمان فلسطین ضربه می‌زنند، گفت: امام خمینی(ره) با تیزبینی اسرائیل را غده سرطانی دانست که باید از روی زمین محو شود و با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس آخرین میخ را بر تابوت رژیم جعلی صهیونیستی کوبید.