kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹

خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان رکورد زدند

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: خیرین مدرسه‌ساز شهرستانی امسال رکورد جدیدی را ثبت و بیش از 120میلیارد ریال برای توسعه فضاهای آموزشی تقبل کردند.

«ابوالفضل دربانی» این میزان کمک را در طول برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز بی‌سابقه دانست و اظهار داشت: این درحالی است که هنوز جشنواره استانی برگزار نشده است.
وی با اعلام این که جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز در 10 شهرستان استان سمنان برگزار شده است افزود: خیرین در قالب رویکرد امسال جشنواره، تکمیل پنج پروژه نیمه تمام را تقبل کردند و سه باب منزل مسکونی، دو قطعه زمین، دو باب نمازخانه و یک میلیارد و 300میلیون ریال کمک نقدی به این امر اختصاص دادند.
در جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان در سال‌های گذشته حداکثر تعهدات خیرین استان در یک سال حدود 100میلیارد ریال بوده است.
دربانی یادآور شد: شانزدهمین جشنواره استانی خیرین مدرسه‌ساز سمنان دیروز با حضور مؤثرین و متمکنین استان سمنان که در تهران مقیم هستند، برگزار شد و انتظار است در این جشنواره حجم تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان به بیش از 200میلیارد ریال افزایش یابد.
مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: خیرین می‌توانند امسال پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی تا 70 درصد دولتی را تقبل و تکمیل کنند.
در استان سمنان 422 خیر مدرسه‌ساز شامل 244 خیر مرد، 86 خیر زن و 92 خیر حقوقی فعالیت دارند که در پانزده جشنواره قبلی در مجموع 570 میلیارد ریال تعهدات داشته‌اند که از این رقم تاکنون 330 میلیارد ریال آن تحقق یافته است.