kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
مسئول کمیته هنری نمایشگاه قرآن:

فعالیت‌های قرآنی خلاقانه و نوآورانه باید در نمایشگاه قرآن عرضه شود(اخبار ادبی و هنری)

یکی از مسئولان نمایشگاه قرآن معتقد است که این نمایشگاه باید نوآوری‌ها و فعالیت‌های خلاقانه قرآنی در طول یک سال را عرضه کند.

علی تن، مسئول کمیته هنری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان، درباره اتفاقات جدیدی که در این نمایشگاه به‌وقوع پیوسته گفت: امسال برای اولین بار در بخش هنری، آثاری در قالب پرتره و عمومی با موضوع شهدای مدافع حرم به نمایش درآمد. همچنین در این بخش برای نخستین بار 10 فیلم سینمایی با محتوای دینی و قرآنی اکران و با حضور سازندگان این آثار نقد و بررسی شد. ضمن اینکه یک انیمیشن ولایی با موضوع امام رضا(ع) هم نمایش داده شد.
وی افزود: از دیگر اتفاقات تازه نمایشگاه قرآن می‌توان به راه‌اندازی بخش عترت ‌اشاره کرد. فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن نیز نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر شد.
تن تصریح کرد: به نظر من باید تجدیدنظری اساسی در نمایشگاه قرآن اتفاق بیفتد و این نمایشگاه تبدیل به محلی برای نمایش همه نوآوری‌های یک ساله در حوزه فعالیت‌های قرآنی بشود، نه نمایشگاهی برای نمایش آثاری تکراری که هر سال عرضه می‌شوند. فعالیت‌های قرآنی خوبی ازجمله در عرصه‌های هنری در نقاط مختلف کشورمان انجام می‌شود، اما نه ما به آنها دسترسی داریم و نه این هنرمندان و فعالان از نمایشگاه قرآن مطلع می‌شوند. به همین دلیل هم باید فراخوان نمایشگاه قرآن، زودتر و به صورتی گسترده‌تر در سطح کشور منتشر شود و رسانه‌های مختلف آن را اعلام کنند تا حتی فعالان قرآنی که در مناطق دوردست هستند هم آگاه شوند.