kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

اخبار کوتاه از فوتبال



  جریمه ۱۰۰ هزار دلاری نمایندگان ایران در آسیا
کمیته انضباطی AFC سه تیم استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن را به دلیل تخلف هواداران‌شان جریمه کرد. با پایان دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، کمیته انضباطی AFC اقدام به صدور آرای انضباطی تیم‌های مختلف کرده که سه تیم استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن هم مشمول جریمه از سوی AFC شدند. البته آرای صادر شده برای هر سه تیم تا یک ماه قابل تجدید نظر است؛ در غیر این صورت این جرایم از پاداش اهدایی AFC به تیم‌ها کسر خواهد شد.
استقلال
در دیدار این تیم برابر ذوب آهن هواداران استقلال اقدام به پرتاب‌اشیاء و مواد محترقه در هر دو بازی رفت و برگشت کردند و هم‌چنین تعداد زیادی از هواداران منتصب به استقلال به دلیل کمبود جا روی پله‌های ورزشگاه نشستند که AFC استقلال را ۲۵ هزار دلار جریمه کرده است.
هم‌چنین در بازی برگشت استقلال و العین در دور گروهی نیز بیش از ۱۰۰ هزار هوادار در ورزشگاه حاضر شدند که کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر حضور هواداران روی پله‌های عبور و مرور سکوها، استقلال را ۲۵ هزار دلار جریمه کرده است و در صورتی که این تیم خواستار تجدید نظر نشود، از پاداش این تیم کسر می‌شود.
پرسپولیس
پرسپولیس نیز به خاطر تجمع هواداران روی پله‌های ورزشگاه و پرتاب‌اشیاء به سمت زمین ۲۴ هزار ۵۰۰ دلار جریمه شده است. هم‌چنین این تیم به خاطر نقص در درج اطلاعات روی بلیت در یکی از بازی‌های خانگی خود مشمول ۲ هزار دلار جریمه شده و این تیم جمعا باید ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار به کمیته انضباطی این نهاد بین‌المللی پرداخت کند.
ذوب آهن
نماینده اصفهان نیز به خاطر پرتاب مواد محترقه به داخل زمین در بازی با استقلال، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۱۵ هزار دلار جریمه شده است.
نورافکن به شارلوا پیوست
هافبک تیم فوتبال استقلال تهران با قراردادی ۴ ساله به شارلوای بلژیک پیوست. امید نورافکن هافبک تیم فوتبال استقلال پس از جدایی توافقی‌اش از این تیم، با عقد قراردادی ۴ ساله به شارلوای بلژیک پیوست. نورافکن سومین بازیکن ایرانی شارلوا پس از کاوه رضایی و علی قلی‌زاده است.
آبیدال مدیر ورزشی بارسلونا شد
بازیکن بازنشسته فرانسوی به عنوان مدیر ورزشی بارسلونا انتخاب شد.باشگاه بارسلونا در یک بیانیه‌ای اعلام کرد اریک آبیدال مدیر ورزشی این تیم می‌شود. بازیکن بازنشسته فرانسوی جانشین روبرت فرناندس شد. او از هجدهم ژوئن شروع به کار خواهد کرد.بزرگترین ماموریت آبیدال راضی کردن آنتوان‌گریزمان برای امضای قرارداد با بارسلونا خواهد بود.
آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال ایران
* مسئولان باشگاه کارون اروند خرمشهر با اکبر میثاقیان برای هدایت این تیم در رقابت‌های لیگ دسته یک کشور به توافق رسیدند.کارون اروند خرمشهر با هدایت سیدمحمد علوی به لیگ یک کشور راه پیدا کرد.
* شجاعی، عضو هیئت مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: طی مذاکراتی که با محمود فکری داشتیم با او برای هدایت تیم در لیگ برتر به توافق رسیدیم و قراردادمان نهایی شد و بر این اساس او در فصل آینده هدایت نفت مسجدسلیمان را برعهده‌دارد.
* فرشید پاداش بازیکن فصل گذشته شهرداری ماهشهر به پارس جنوبی پیوست.پاداش فصل گذشته موفق شد با به ثمر رساندن‌ ۱۷ گل، عنوان آقای گلی لیگ آزادگان را به نام خود ثبت کند.
* محسن مسلمان بازیکن فصل گذشته پرسپولیس با قراردادی دوساله به تیم فوتبال ذوب آهن پیوست. مسلمان ضمن ابراز خوشحالی از بازگشت به ذوب آهن گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در باشگاه پرسپولیس و اینکه آقای برانکو رسما اعلام نمود که به من نیازی ندارد، با وجود پیشنهادهایی از باشگاه‌های سپاهان، تراکتورسازی و سایپا، اولویت اول من همان طور که پیش از این اعلام کرده بودم، ذوب آهن بود و امروز با قراردادی دوساله به تیم فوتبال ذوب‌آهن پیوستم و اطمینان دارم که با مدیریت خوب و آرامشی که در باشگاه ذوب‌آهن وجود دارد، روزهای خوبی را در اصفهان سپری خواهم کرد.
* حامد لک دروازه‌بان فصل گذشته تیم فوتبال فولاد خوزستان و امید سینگ مهاجم فصل گذشته پارس جنوبی جم با قراردادی یک ساله به نساجی مازندران پیوستند.
* مسعود حسن‌زاده بازیکن فصل گذشته سپاهان اصفهان به ذوب آهن پیوست. او به دلیل مصدومیت نتوانسته بود در فصل گذشته برای سپاهان بازی کند و به این ترتیب در لیست مازاد امیر قلعه نویی قرار گرفت.
* مسئولان باشگاه صنعت نفت آبادان پس از مذاکره با پائولو سرجیو پرتغالی او را به‌عنوان سرمربی نفت آبادان انتخاب کردند. این مربی در تیم‌هایی چون اولهانز، بیرامار، پاسوس فریرا، ویتوریا گیمارش، اسپورتینگ لیسبون و آکادمیکا از کشور پرتغال، هارتز از اسکاتلند، آپوئل از قبرس، سی‌اف آر کلوژ از رومانی و الفجیره امارات مربی‌گری کرده است.در کارنامه این مربی، نزدیک به ۳۰ بار مربی‌گری در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا با سه تیم مختلف و شکست تیم‌هایی همچون منچستریونایتد و منچسترسیتی با سرمربی‌گری الکس فرگوسن و مانچینی به همراه تیم‌های پرتغالی دیده می‌شود.
* با تصمیم سرپرست باشگاه فولاد، عبدالمجید باقری‌نیا، پیشکسوت فوتبال خوزستان به عنوان سرپرست تیم فولاد انتخاب و معرفی شد.
* خالد شفیعی مدافع 31 ساله و  فصل قبل ذوب آهن با قرار دادی 2 ساله به سپاهان پیوست تا بار دیگر شاگرد امیر قلعه نویی شود.
تمرینات استقلال از ۴ تیرماه شروع می‌شود
بازیکنان استقلال از ۴ تیرماه رسما تمرینات خود را آغاز می‌کنند.آبی پوشان تهرانی با تصمیم وینفرد شفر از تاریخ ۴ تیرماه تمرینات گروهی خود را رسما آغاز خواهند کرد.سرمربی استقلال همچنین برنامه‌ای اختصاصی برای بازیکنان در نظر گرفته و تمامی بازیکنان از تاریخ ۱۸ خردادماه تمرینات انفرادی خود را انجام خواهند داد و سپس از ۴ تیرماه تمرینات گروهی آغاز می‌شود.ساعت و محل برگزاری تمرینات به زودی اعلام خواهد شد.