kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

5 روز تا جام جهانی فوتبال



  اعلام فهرست ۲۳ نفره تیم ملی فوتبال ایران
فهرست ۲۳ نفره تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی روسیه اعلام شد.
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال در نهایت تصمیم خودش را برای فهرست ۲۳ نفره و نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گرفت. این فهرست به شرح زیر است: علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، احسان حاج صفی، روزبه چشمی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، وحید امیری، رشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، سامان قدوس، پژمان منتظری، رضا قوچان‌نژاد، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، مجید حسینی، سردار آزمون، اشکان دژاگه، امیر عابدزاده و رامین رضاییان.
علی قلی‌زاده به عنوان بازیکن مهمان همراه تیم ملی به روسیه سفر خواهد کرد که در صورت آسیب دیدگی یکی از بازیکنان و تایید فیفا جایگزین شود.هم‌چنین سرمربی تیم ملی مراتب تقدیر و تشکر خود را از بازیکنانی که در این چند سال با تلاش‌شان به تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و بازی‌های آماده‌سازی کمک کرده اند، به ویژه بازیکنانی چون آندرانیک تیموریان، سید جلال حسینی، وریا غفوری، کاوه رضایی، محمد انصاری، علی کریمی، عزت الله پورقاز، سعید آقایی و سوشا مکانی که نقش خطیری در صعود تیم ملی به جام جهانی داشته اند، ابراز کرد.کی روش هم‌چنین از تمامی باشگاه‌ها، مربیان و مقامات باشگاه‌هایی که در این چند سال به تیم ملی کمک کرده اند، قدردانی کرد.
پیش‌بینی مورینیو از ۱۶ تیم صعود‌کننده
سرمربی منچستریونایتد و کارشناس راشاتودی تیم‌های صعود‌کننده در جام جهانی روسیه را پیش‌بینی کرد. ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد که در طول برگزاری جام جهانی کارشناس خبرگزاری راشاتودی است، تیم‌های صعود‌کننده جام جهانی را پیش‌بینی کرد.پیش‌بینی تیم‌های صعود‌کننده در جام جهانی از نظر مورینیو به شرح زیر است:
* گروه ۱: اروگوئه – روسیه* گروه ۲: اسپانیا – پرتغال* گروه ۳: فرانسه – استرالیا* گروه ۴: آرژانتین – نیجریه* گروه ۵: برزیل – سوییس* گروه ۶: آلمان – مکزیک* گروه ۷: انگلیس – بلژیک* گروه ۸: سنگال – لهستان.
روسیه، ضعیف‌ترین میزبان تاریخ جام جهانی
با اعلام رده‌بندی فیفا روسیه به عنوان ضعیف‌ترین میزبان تاریخ این رقابت‌ها مطرح شد.رده‌بندی فیفا روز پنجشنبه اعلام شد و در آن تیم ملی روسیه میزبان جام جهانی به رده ۷۰ سقوط کرد و این در حالی است که عربستان رده ۶۷ خود را حفظ کرد. به این ترتیب روسیه ضعیف‌ترین رتبه را در بین تمامی میزبان‌های جام جهانی در حین برگزاری این رویداد بزرگ دارا شد.این دو تیم همچنین قرار است هفته آینده در ورزشگاه لوژنیکی دیدار افتتاحیه جام جهانی را برگزار کنند. در این رده‌بندی تیم ملی آلمان همچنان در رده نخست قرار گرفت و رتبه نخست را پیش از جام جهانی حفظ کرد.
اینفانتینو: روسیه ۱۰۰ درصد برای میزبانی آماده است
رئیس‌فیفا اعلام کرد که روسیه برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ کاملا آماده است. تنها ۵ روز به شروع جام جهانی ۲۰۱۸ باقی مانده است. روسیه از بیست و چهارم خرداد تا بیست و پنجم تیر میزبان بزرگ‌ترین فستیوال فوتبال جهان خواهد بود. به همین خاطر جیانی اینفانتینو در یک مصاحبه ویدئویی که توسط فیفا منتشر شد به وضعیت کشور میزبان پرداخت و درباره جام جهانی ۲۰۲۶ نیز صحبت کرد.رئیس‌فیفا گفت: روسیه ۱۰۰ درصد برای این بازی‌ها آماده است. همه می‌توانند به روسیه بروند و از زیبایی‌های این کشور لذت ببرند که ورزشگاه‌ها نیز جزیی از آنها خواهند بود. برای هواداران تجربه خیلی خوبی خواهد بود.مسئله امنیت برای هواداران و تیم‌ها از همه چیز مهم‌تر است با توجه به نژادپرستی‌هایی که در جریان بازی‌های این کشور اتفاق افتاده است. فیفا در ماه می‌روسیه را به خاطر شعارهای نژادپرستانه در دیدار دوستانه برابر فرانسه ۳۰ هزار فرانک سوییس جریمه کرد. اینفانتینو در این باره اظهار کرد: نگران حقوق بشر، نژادپرستی و امنیت نیستم. با این حال ما این قضیه را خیلی خیلی جدی گرفتیم و برنامه‌ریزی لازم را برای آن انجام دادیم.او در ادامه گفت: برای نخستین بار ساخت ورزشگاه‌ها را کنترل کردیم تا همه چیز درست انجام شود. رئیس ‌فیفا در پایان به جام جهانی‌های بعدی ‌اشاره کرد و گفت: در سال‌های آینده این جشن بزرگ‌تر خواهد شد و تیم‌های بیشتری در سال ۲۰۲۶ در این بازی‌ها حضور خواهند داشت.
کی‌روش گران‌تر از سرمربی انگلیس و آرژانتین
روزنامه مارکا اسپانیا ۱۰ سرمربی که بیشترین دستمزد را در جام جهانی می‌گیرند، اعلام کرد.
روزنامه مارکا اسپانیا 5 روز مانده به آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گزارشی را درباره دستمزد سرمربیان حاضر در این تورنمنت منتشر کرد که کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران با دستمزد سالیانه ۲ میلیون یورو جزو ۱۰ سرمربی پردرآمد جام جهانی شناخته شد.۱۰ سرمربی که بیشترین دستمزد را در جام جهانی دارند به ترتیب زیر است:
۱-یوآخیم لو(سرمربی تیم ملی آلمان)= ۳ میلیون و۸۵۰ هزار یورو
۲-تیته(سرمربی تیم ملی برزیل)= ۳ و نیم میلیون یورو
۳-دشان(سرمربی تیم ملی فرانسه)=۳ و نیم میلیون یورو
۴-لوپتگی(سرمربی تیم ملی اسپانیا)=۳ میلیون یورو
۵-چرچسوف(سرمربی تیم ملی روسیه)=۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو
۶-سانتوس(سرمربی تیم ملی پرتغال)=۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو
۷-کارلوس کی روش(سرمربی تیم ملی پرتغال)= ۲ میلیون یورو
۸-ساوتگیت(سرمربی تیم ملی انگلیس)= ۲ میلیون یورو
۹-سامپائولی(تیم ملی آرژانتین)=۱ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو
۱۰-تابارز(سرمربی تیم ملی اروگوئه)= ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو.
خبر بد برای تیم ملی آرژانتین
مانوئل لانسینی به علت آسیب دیدگی نمی‌تواند تیم ملی آرژانتین را در جام جهانی ۲۰۱۸ همراهی کند. بدبیاری‌های تیم ملی فوتبال آرژانتین در مسیر جام جهانی ۲۰۱۸ ادامه دارد. عصر دیروز فدراسیون فوتبال آرژانتین اعلام کرد که مانوئل لانسینی به علت آسیب دیدگی نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند.هافبک آرژانتینی در تمرینات روز جمعه دچار پارگی رباط صلیبی شد. سامپائولی به این بازیکن اعتقاد زیادی داشت و او را مکمل خوبی برای لیونل مسی می‌دانست. آلبی سلسته پیش از این سرخیو رومرو، دروازه بان اول خود را به علت آسیب دیدگی از دست داده بود.