kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

خواندنی از ورزش ایران


 
  * در نخستین روز از رقابت‌های بین‌المللی شنای معلولان که در برلین آلمان در حال برگزاری است، پژمان عطایی در رقابت‌های ۲۰۰ متر آزاد کلاس 6S موفق شد با رکورد ۳ دقیقه و ۲۶ ثانیه و ۷۸ صدم ثانیه و در رقابت‌های ۱۰۰ متر قورباغه نیز با رکورد ۲ دقیقه و ۴ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه به دو مدال برنز دست پیدا کند.شاهین ایزدیار نیز در رقابت‌های ۱۰۰ متر قورباغه، کلاس 10S با رکورد یک دقیقه و ۱۶ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت.
* ملی‌پوشان امید بسکتبال ایران از امروز وارد اردوی آماده‌سازی می‌شوند. کادر فنی تیم ملی بسکتبال امید (زیر ۲۳ سال) برای مرحله جدید اردوی آماده‌سازی از ۲۲ بازیکن برای حضور در تمرینات دعوت کرده‌ است.همچنین مرحله جدید از اردوی آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان نیز از شنبه آغاز می‌شود.
* پنجمین مرحله از لیگ دوومیدانی الماس پنجشنبه شب گذشته در شهر اسلو نروژ برگزار شد که در پرتاب دیسک این رقابت‌ها احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک آسیا به مقام دوم دست یافت.حدادی در این رقابت‌ها در بهترین پرتاب خود رکورد 67/55 متر را ثبت کرد و بعد از اندریوس گودزیوس از لیتوانی با رکورد 69/04 متر در جایگاه دوم ایستاد.حدادی در مرحله قبل این رقابت‌ها سوم شده بود.
* مجتبی میرزاجانپور، دریافت‌کننده تیم ملی والیبال ایران که فصل گذشته در تیم بانک سرمایه حضور داشت تصمیم گرفت برای فصل آینده در اروپا به کار خود ادامه دهد. این بازیکن با باشگاه کاستلانا گروته در سری A ایتالیا به توافق رسید و قراردادی را با این باشگاه به امضا رساند. این در حالی است که پیش از این هم سعید معروف به تیم سیه‌نا پیوسته بود و فصل گذشته هم معنوی‌نژاد در تیم ورونا بازی کرد.
*در جریان برگزاری هجدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا (ژاپن 2018)، ریحانه آرانی موفق شد با ثبت رکورد 55/46 متر ضمن شکستن رکورد ملی پرتاب چکش جوانان ایران به مدال برنز این دوره از رقابت‌ها دست یابد.آرانی با کسب این مدال به عنوان نخستین ورزشکار دختر مدال آور دو و میدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا تاریخ ساز شد.ورزشکاری از چین با رکورد 65/00 متر به عنوان قهرمانی رسید و پرتابگر دیگری از چین با پرتابی به طول 56/40 متر به نایب قهرمانی رسید.