kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

حل مشکل کامیون‌داران مازندران با 20 درصد افزایش کرایه

مشکل کامیون‌داران مازندرانی با اعمال مشوق‌های مالی و صنفی پایان یافت.

 
ساری- خبرنگار کیهان:

علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل مازندران گفت: کرایه حمل کالا برای جبران بخشی از گرانی‌ها برای رانندگان کامیون تا 20 درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه همه کامیون‌داران استان از روز شنبه هفته گذشته تخلیه و بارگیری کالا را از سر گرفتند، افزود: بخشی از کامیون‌داران منطقه امیرآباد به نداشتن انجمن صنفی اعتراض داشتند که مقرر شد انجمن صنفی مستقل برای این رانندگان ایجاد شود.
نصیری گفت: کمبود امکانات بهداشتی و رفاهی در بندر امیرآباد نیز از جمله دلایل اعتراض این کامیون‌داران بود که مقرر شد با همکاری مسئولان این بندر، امکانات مناسب بهداشتی راه‌اندازی و نمازخانه تجهیز شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل مازندران گفت: معطل شدن رانندگان در گمرک هنگام تخلیه و بارگیری کالا نیز از جمله اعتراض‌های کامیون‌داران بود که در نشست با مسئولان گمرک استان مقرر شد تعداد باسکول‌ها افزایش یابد.
وی گرفتن کمیسیون و وجه اضافی توسط شرکت‌های باربری از رانندگان را نیز از دلایل اعتراض این افراد دانست و گفت: با تشکیل گروه‌های نظارتی و حضور یک بازرس در هر شرکت حمل و باربری این مشکل نیز برطرف شد.
نصیری با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالا اکنون در همه مناطق استان از جمله بنادر نوشهر و امیرآباد در حال انجام است، افزود: مشکل تامین نهاده‌های دامی برای مرغداری‌ها که با اعتراض کامیون‌داران ایجاد شده بود اکنون برطرف شده است.