kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

کوتاه از شهرستان‌ها


 
  گرانی کرایه تاکسی
تبریز- خبرنگارکیهان: با تصویب شورای شهرتبریز کرایه تاکسی‌های این شهر 20 درصد افزایش یافت.
این تصمیم در جلسه فوق‌العاده شورا به تصویب رسید و محمدحسین اکبرنژاد رئیس تاکسیرانی تبریز وضع معاش رانندگان تاکسی را سخت خواند و گفت: میانگین درآمد این رانندگان در هر ماه 900 هزارتومان است.
8800مورد طلاق
در سال گذشته هشت هزار و 847 مورد طلاق در آذربایجان شرقی صورت گرفت. مدیرکل ثبت احوال ‌آذربایجان‌شرقی در «شورای راهبردی جمعیت استان» گفت: در برابر هر 3/5 ازدواج یک طلاق وجود دارد.
احد جودی افزود: هزار و 132 طلاق در سال اول ازدواج بود و هزار و 760 مورد مربوط به سنین 25 تا 29 سال است. وی اظهار داشت: در سال گذشته 30 هزار و 862 ازدواج ثبت شد که 13 مورد مربوط به سنین 75 و به بالا و 8 مورد مربوط به زیر 10 سال بودند.
راه‌اندازی دوربین پلاک‌خوان
بابل- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راهور شهرستان بابل با بیان اینکه استفاده از ابزارهای مدرن و به‌روز کنترل ترافیک سبب کاهش تخلفات و در نتیجه آمار تصادفات در سطح شهرستان بابل می‌شود، گفت: دوربین پلاک‌خوان هوشمند سیار یکی از این ابزارهای مدرن است که امتحان خود را در مرحله عمل پس داده است. سرهنگ علی رئیسی افزود: این خودرو که با توان مهندسی سازمان ترافیک برای نخستین‌بار در استان مازندران در شهرستان بابل راه‌اندازی شده و مزایای زیادی دارد. وی اضافه کرد: از جمله مزایای این خودرو کاهش تخلفات ساده رانندگی که باعث انسداد عبور و مرور می‌شود، است.
افزایش تخت اورژانس
رئیس مرکز بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل گفت: با افتتاح ساختمان جدید اورژانس و با اضافه شدن 300 مترمربع به واحد اورژانس، تخت‌های این بخش از 39 تخت به 56 تخت افزایش یافته است که انشاالله  بتوانیم خدمات مناسب‌تری به مراجعین عزیز ارائه نماییم و شاهد بهبود روند درمان بیماران با کیفیت بالاتر باشیم.
شهرام سیفی گفت: اورژانس قلب در فضای فیزیکی مجزا در واحد اورژانس جهت خدمات‌رسانی به بیماران حاد قلبی ایجاد شده است.
بیماری تالاسمی
شهرکرد- خبرنگار کیهان: سرپرست شبکه بهداشت شهرستان لردگان گفت: این شهرستان با داشتن 163 بیمار تالاسمی رتبه نخست این بیماری در کشور را دارد.
علی کریمی با اشاره به جمعیت 230 هزار نفری این شهرستان گفت: بیشترین میزان ابتلا به این بیماری در شهرستان لردگان به دلیل ازدواج‌های فامیلی در طوایف و همچنین بی‌توجهی به آزمایش‌های قبل از ازدواج است.
وی ادامه داد: تالاسمی یک بیماری ژنتیکی است که با انجام آزمایش‌های قبل از ازدواج و بارداری می‌توان از تولد یک نوزاد مبتلا به تالاسمی جلوگیری کرد.
کریمی تصریح کرد: هم‌اکنون 2 هزار نفر با ژن ناقل تالاسمی در شرف ازدواج هستند که با فرهنگ‌سازی درخصوص انجام آزمایش‌های قبل از ازدواج می‌توان از گسترش تعداد مبتلایان به تالاسمی جلوگیری کرد.
کنترل واردات برنج
ساری- خبرنگارکیهان: به بهانه خشکسالی و کم‌آبی افسار واردات برنج را در زمان برداشت به افراد فرصت‌طلب و سودجو نسپارید تا ضرر و زیان کشاورزان دو برابر نشود.
نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران با اشاره به بحران کم‌آبی در سال جاری، اظهار کرد: بایستی با سعی و تلاش همه دست در دست هم دهیم تا از بحران کم‌آبی گذر و آن را به بهترین نحو مدیریت کنیم.
آیت‌الله نورالله طبرسی با بیان اینکه مازندران، یک استان کشاورزی است، تاکید کرد: باید فکری کرد تا افت کمتری در تولید محصولاتی مانند، شلتوک، مرکبات، گندم و جو داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: باید واردات برنج را در زمان برداشت کنترل کرد تا افراد سودجو به بهانه خشکسالی و کم‌آبی از آب گل‌آلود ماهی نگیرند.
سرمایه‌گذاری در مازندران
 استاندار مازندران خواستار فعالیت بیشتر و جدی‌تر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان شد و گفت: ضرورت دارد تا سرمایه‌گذاری  داخلی و خارجی را توامان دنبال کنیم.
اسلامی بر ساده‌سازی فرایند‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد و گفت: برای تغییر کاربری پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی باید برنامه‌ریزی دقیقی شود تا در اسرع وقت مجوزها صادر شود. وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری نیروگاه‌ها با مقیاس کوچک می‌بایست زمینه تولید 2000 مگاوات برق جدید فراهم شود. استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری جدی، فراخوان سرمایه‌گذاری در راه‌آهن برقی تهران-شمال و راه‌آهن برقی نوار ساحلی هرچه سریعتر منتشر گردد.
وی بر استفاده از ظرفیت شبه جزیره میانکاله برای سرمایه‌گذاری در شرق استان تاکید کرد و گفت: 3 استان روسیه به دنبال توسعه روابط تجاری با استانهای شمال ایران هستند و باید از این فرصت درست استفاده کنیم.