kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
با حضور وزیر بهداشت:

طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک بهره‌برداری شد

طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امام جمعه اراک، استاندار و جمعی از مسئولان استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

رئیس ‌دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه بهره‌برداری از این طرح گفت: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در چهارهزار مترمربع وسعت، با 96 تخت بستری ظرف مدت 2 سال اخیر با 30 میلیارد ریال اعتبار از محل فروش اوراق وقف و دانشگاه علوم پزشکی اراک ساخته و تجهیز شده است.
حسن طاهراحمدی با یادآوری اینکه، به ازای هر یک هزار نفر جمعیت در استان مرکزی، یک و نیم تخت بستری وجود دارد، اظهار داشت: تعداد تخت‌های بستری در استان مرکزی ناکافی است و با ایجاد 300 تخت بستری در سال‌های اخیر، همچنان نیاز به تامین تخت‌های بیشتر در استان احساس می‌شود.
رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفت هزار بیمار مبتلا به سرطان در استان مرکزی شناسایی شده که برای درمان آنان نیاز به مرکز درمانی مجهز با تخت بستری مناسب است.
طاهر احمدی افزود: 30 تا 40 درصد از مجموع بیماران خدمات گیرنده درمانی، از استان‌های همجوار به استان مرکزی مراجعه می‌کنند.
بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان مرکز مادرتخصصی درمان سرطان استان مرکزی و غرب کشور مطرح است که هم اینک خدمات شیمی درمانی و پرتو درمانی به بیماران در آن ارائه می‌شود.
با راه‌اندازی این طرح توسعه علاوه ‌بر ایجاد ظرفیت‌های تشخیصی و کلینیکی تخصصی، زمینه افزایش 96 تخت بیمارستانی جدید برای بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک مهیا شد.
همچنین با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیات اجرایی احداث بیمارستان 160 تختخوابی شهدای پتروشیمی شازند با مشارکت پتروشیمی و دانشگاه علوم پزشکی به منظور تامین نیازهای بهداشتی و درمانی این خطه آغاز شد.
این بیمارستان در وسعت 4 هکتار و با صرف اعتبار اولیه 600 میلیارد ریالی از سوی پتروشیمی شازند ساخته می‌شود.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده حدود 16 هزار متر مربع فضای فیزیکی در این بیمارستان پیش‌بینی شده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اراک از نظر تامین تعداد تخت‌های بیمارستانی با تنگنا مواجه است.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بهره‌برداری از بخش دوم طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در جمع خبرنگاران افزود: باید تلاش بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا بیمارستان ولی عصر(عج) به بهره‌برداری برسد و در این مسیر، امید است تا مشارکت‌های دولتی نیز همراه شود.
وی بیان کرد: بی‌شک بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک را با وجود کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان مرکزی باید به فال نیک گرفت و برای افزایش ضریب نفوذ تخت‌های بیمارستانی نیز باید تلاش مضاعفی در دستور کار قرار گیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امید است بیمارستان شهدای شازند نیز با مشارکت پتروشیمی این شهر با سرعت قابل قبولی به بهره‌برداری برسد.
قاضی زاده هاشمی با ‌اشاره به طرح توسعه بیمارستان ولی عصر(عج) نیز گفت: این طرح تاکنون حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود با تامین اعتبار لازم تا 18 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
وی اظهار داشت: برای تکمیل بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: عملیات اجرایی احداث بیمارستان هزار تختخوابی اراک هم در صورت حل مشکلات تحریم و جذب سرمایه‌گذار خارجی در دستور کار قرار می‌گیرد.