kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

۲۵۰ کلاس درس در کردستان ایمن نیستند

۲۵۰ کلاس درس در استان کردستان در وضعیت خطرناک قرار دارد و خطر در کمین دانش‌آموزان است.

متأسفانه 30 درصد از مدارس استان کردستان استاندارد و ایمنی لازم را ندارند و نباید دانش‌آموزان در آن حضور پیدا کنند اما به‌دلیل کمبود فضاهای آموزشی همچنان به اجبار در حال استفاده از این مدارس هستند.
مدارس فرسوده در کردستان جان هزاران دانش‌آموز کردستانی را تهدید می‌کند و هر لحظه امکان فرو ریختن ساختمان مدرسه بر سر دانش‌آموزان وجود دارد اما مشخص نیست که چه ‌کسی مسئولیت تحصیل در مدارس تخریبی را می‌پذیرد؟!
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، اظهار داشت: حدود 70 درصد از فضاهای آموزشی کردستان در حد مطلوب هستند و 30 درصد استاندارد و ایمنی لازم را ندارند.
رشید قربانی افزود: از 12 هزار کلاس درس، 250 کلاس در استان کردستان در وضعیت خطرناک قرار دارد و اگر زلزله‌ای با ریشتر پایین رخ دهد، جان هزاران دانش‌آموز در خطر است.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، هر فاجعه ای از جمله زلزله، سیل، آتش‌سوزی و هرگونه تخریبی می تواند این 250 کلاس درس را طعمه خود کرده و در کنار آن آسیب ها و لطمات فراوانی به دانش‌آموزان این دیار، وارد کند.
انتظار می‌رود که مسئولان استانی نسبت به این موضوع مهم در خواب غفلت به سر نبرند و چاره‌ای اساسی بیندیشند و خیران نیز همانند همیشه پیش‌قدم شوند، چرا که جان کودکان و نوجوانان زیادی در خطر است.