kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

دور دانشگاه در 7 روز!


انتقاد یک ‌مرجع‌تقلید از اختلاط‌‌جنسیتی دانشگاه‌ها
آیت الله علوی‌گرگانی از مراجع عظام تقلید، در دیدار اخیرشان با فرماندهان گردان‌های امام حسین‌(ع) سراسر کشور، ضمن انتقاد از مختلط بودن دانشگاه‌ها، تأکید کردند: بزرگ‌ترین مشکل در دانشگاه‌ها، اختلاط جنسیتی است و بهترین دوران اصلاح این امر در زمان جمهوری اسلامی است و مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند.

آمار دروشدگان دانشگاهی  به 2+40 رسید!
طی هفته گذشته، تغییراتی در رأس دو دانشگاه دیگر کشور رخ داد که بر این اساس سرپرستان جدید دانشگاه‌های شهید مدنی آذربایجان و هنر تهران منصوب شدند.
در همین رابطه، رضا فرجی دانا با صدور احکامی جداگانه، حسن ولی‌زاده و غلامرضا اکرمی را بعنوان سرپرستان جدید دانشگاه‌های شهید مدنی آذربایجان و هنر تهران تعیین، و در عین حال از زحمات میرجلیل اکرمی و سعید کشن فلاح در زمان تصدی مسئولیتشان تشکر نمود.
این درحالی است که با احتساب تغییرات مذکور، مجموع دروشدگان دانشگاهی از سوی وزارت علوم فرجی دانا به عدد شگفت انگیز 42 خواهد رسید که این آمار در نوع خود، رکوردی دست نیافتنی محسوب می‌شود!

لغو سفر عارف و توفیقی
  درپی اعتراض دانشجویان شیرازی

در نتیجه اعتراضات گسترده تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز، سفر محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان به این شهر لغو شد.
شنیده ‌ها از قطعیت احتمال سخنرانی محمدرضا عارف پس از افتتاح شعبه شیراز دفتر بنیاد امید ایرانیان، در جمع دانشجویان دانشگاه این شهر حکایت داشت که گویا این برنامه نیز توسط انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز لغو شده اعلام شد. از نکات مهم سفر کاندیدای انصرافی دگراندیشان در انتخابات یازدهم، همراهی جعفر توفیقی، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود که با اعتراض شدید دانشجویان شیرازی همراه شد.
گفتنی است همزمان با احتمال حضور این دو عنصر اصلاح طلب در دانشگاه شیراز، جریانات حامی فتنه در این دانشگاه اقدام به تهیه پوسترهایی در حمایت از سران فتنه کرده بودند تا مگر بتوانند در جریان سخنرانی ایشان، با هوچی‌گری و برهم زدن جو عمومی دانشگاه، از فضای ایجاد شده استفاده تبلیغاتی نمایند.

آنچه برای حسن‌خمینی نپسندیدید
 برای سعیدجلیلی هم نپسندید!

درپی ممانعت از سخنرانی حسن خمینی در دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد با استناد به بهانه واهی اعتراض دانشجویان، برخی از سایت‌های نزدیک به اعتدالیون، خبر از صدور دستور عزل فرماندار بروجرد و توبیخ استاندار لرستان از سوی رئیس جمهور دادند.
این درحالی‌ست که علیرضا معافی، مسئول روابط عمومی دانشگاه آیت‌الله بروجردی، با تکذیب هرگونه تهدید و تجمع اعتراضی در قبال حضور حسن خمینی در این دانشگاه، طی نامه‌ای اظهار داشته بود: هیچ‌گونه تجمعی در شهر و جلوی دانشگاه در اعتراض به حضور نوه حضرت امام بزرگوار(ره) اتفاق نیفتاد و این اخبار کذب محض است و صحت ندارد.
نکته قابل توجه در این میان آنکه، تنها یک روز پس از لغو سخنرانی سیدحسن‌خمینی در این شهر، از سفر سعید جلیلی به استان لرستان نیز جلوگیری شد و در عین حال هیچ دلیل قانع کننده‌ای در توجیه ممانعت از ورود جلیلی به لرستان توسط مسئولان استانی مطرح نگردید.
لازم به ذکر آنکه، پس از لغو جلسه سخنرانی سعید جلیلی در دانشگاه آزاد بجنورد و پیام نور اصفهان، این سومین باری است که اظهار نطق نماینده ولی فقیه در شورایعالی امنیت ملی برتابیده نشده و نه تنها هیچ آهی از نهاد دولتمردان اعتدالگرا در راستای تنبیه، توبیخ یا حتی عزل مسئولان دانشگاهی و استانی مذکور بلند نمی‌شود بلکه برطبق اخبار واصله اخیراً رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی گلپایگان، فقط به جرم دعوت از سعید جلیلی به شهرستان متبوعش به شکلی کاملاً بی سروصدا برکنار شده است!

حاشا از عقبگرد دانشگاه  به دوران اصلاحات

جمعی از دانشجویان حزب‌اللهی شیرازی طی نامه‌ای اعتراض آمیز در واکنش به اتفاقات اخیر دانشگاه این شهر، چنین نگاشته اند: این روز‌ها دانشگاه شیراز روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. پس از تغییر کادر مدیریتی دانشگاه شیراز در بهمن ماه 92 فضای دانشگاه رنگ و بویی مشابه دوران 8ساله اصلاحات به خود گرفته و دوباره روند خزنده استحاله فرهنگی در دانشگاه شیراز رخ نموده است. در آخرین اقدام این روزها، درحالی‌که بسیاری از دانشجویان در حال عزاداری برای پیام آور نهضت عاشورا حضرت زینب کبری(س) بودند، عده‌ای با مجوز مدیران ارشد دانشگاه و با حضور رئیس دانشگاه در حال برگزاری جشن بودند. اجرای موسیقی شاد و زنده، استفاده از ادوات موسیقی و برگزاری تئاتر طنز گوشه‌ای از این اقدام حرمت شکنانه در روز عزای حضرت زینب(س) بود.ما دانشجویان حزب‌اللهی دانشگاه‌ شیراز اعلام می‌داریم که رویای بازگشت دانشگاه به فضای زمان اصلاحات که به راحتی به مقدسات توهین می‌شد، به مبانی دینی و انقلابی‌مان جسارت می‌شد و هتاکان اجازه رفت و آمد به دانشگاه را داشتند، خوابی تعبیر ناشدنی است.