kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵

عراقچی: فقط موضوع هسته‌ای روی میز مذاکره است

عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان تأکید کرد ما فقط در مورد موضوع هسته‌ای مذاکره می‌کنیم و وارد هیچ موضوع دیگری نخواهیم شد.

«سید عباس عراقچی» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دور چهارم مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1، اظهار داشت: مذاکرات نه به بن‌بست خورده و نه با شکست مواجه شده است، فقط پیشرفت نداشته است.
عضو تیم هسته‌ای کشورمان در رابطه با پایان مدت زمان گام اول مذاکرات تا 30 تیر، تصریح کرد: تلاش ما و طرف مقابل این است که تا قبل از 30 تیر که گام اول به پایان می‌رسد توافق نهایی را جمع‌بندی کرده باشیم.
معاون وزیر خارجه درباره خبر منتشر شده از سوی «آسوشیتدپرس» مبنی بر اینکه کاخ سفید اعلام کرده همچون گذشته همه گزینه‌ها روی میز است و در پاسخ به این سؤال که همه گزینه‌ها شامل فعالیت موشکی و حقوق بشر می‌شود و آیا قرار است راجع به این موضوعات نیز در مذاکرات گفتگو کنید؟ اظهار داشت: همه گزینه‌ها روی میز نیست، خیلی از گزینه‌ها مدت‌هاست که از روی میز خارج شده، اما اگر منظورتان این است که موضوعی غیر از موضوع هسته‌ای در مذاکره قرار بگیرد به هیچ وجه این طور نخواهد بود، ما فقط در موضوع هسته‌ای مذاکره می‌کنیم، وارد هیچ موضوع دیگری نخواهیم شد، به خصوص برنامه‌ها، سیستم‌ها و تجهیزات دفاعی کشور به هیچ وجه موضوع مذاکره نخواهد بود.
عراقچی پیرامون خبر منتشر شده از سوی رویترز مبنی بر اینکه توضیحات ناقص ایران راجع به چاشنی‌های انفجاری یکی از دلایل بی‌نتیجه بودن مذاکرات بوده و در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا این موضوع در مذاکرات مطرح شد یا خیر، اظهار داشت: این مسئله از همان گمانه‌زنی‌هایی است که صرفاً جنبه ژورنالیستی و داستان‌پردازی رسانه‌ای دارد.
معاون وزیر خارجه در پایان تأکید کرد: اصلاً این موضوع، موضوع مذاکرات ما با 5+1 نیست این موضوعی بین ما و آژانس است.