kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

سناتور آمریکایی: آل سعود با سلاح‌های آمریکا در یمن جنایت می‌کند

سناتور آمریکایی ضمن اعتراف به نقش منفی رژیم آل سعود در منطقه غرب آسیا، اعلام کرد، باید پذیرفت که عربستان به یک عامل دردسرساز (برای آمریکا) در خاورمیانه تبدیل شده است.



نقش منفی عربستان در منطقه باعث شده است تا  حتی برخی از سناتورهای آمریکایی نیز نسبت به این مسئله و پیامدهای آن برای آمریکا، ابرازنگرانی کنند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سناتور «رندپل» طی توئیتی، درباره نقش منفی رژیم سعودی در منطقه غرب آسیا، نوشت:« باید اذعان کنیم که عربستان یک عامل دردسرساز در خاورمیانه است. نباید امکان وقوع یک مسابقه تسلیحاتی را بین عربستان و ایران فراهم کنیم. همچنین باید تامین تسلیحات برای عربستان را که متعاقبا از آن برای قتل عام انسان‌های بی‌گناه در یمن استفاده می‌شود، متوقف کنیم.» این سناتور نسبت به پیامدهای حمایت‌های آمریکا از عربستان ابراز نگرانی کرد.
فراخوان معتادها برای نبرد!
از سوی دیگر، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن سندی را منتشر کرد که نشان می‌دهد عربستان برای جبران کمبود نیرو در جنگ با یمن، در حال فراخوان سربازانی است که به علت مصرف مواد مخدر از خدمت در ارتش منع شده بودند. «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در صفحه شخصی خود در توییتر سندی منتشر کرد که نشان می‌دهد عربستان کمیته‌ای برای فراخوان سربازانی تشکیل داده است که پیش از این،  به علت مصرف مواد مخدر، از خدمت در ارتش منع شده بودند رژیم سعودی با این اقدام، تلاش می‌کند کمبود نیروی خود  در جنگ بیهوده با یمن را تا حدودی جبران کند. نظامیان سعودی در مواجهه با نیروهای انقلابی یمن، بسیار بزدل و بی‌انگیزه هستند و نمی‌خواهند جان خود را فدای ماجراجویی‌های آل سعود بکنند.
هلاکت120نظامی متجاوز
به گزارش خبرگزاری فارس، منابع نظامی در یمن از شکست یکی از بزرگ‌ترین حملات زمینی عربستان و امارات در غرب یمن خبر دادند و اعلام کردند که حداقل 120 شبه‌نظامی وابسته به عربستان کشته شدند. این نظامیان طی درگیری‌های پنجشنبه و جمعه در ساحل غربی یمن کشته شدند و در میان آنان یک فرمانده و رئیس‌عملیات تیپ نظامی از نیروهای حامی تجاوز دیده می‌شود.
در این عملیات کمین انقلابیون یمن، صدها نیروی مهاجم نیز مجروح و با حدود 30 خودرو امدادی به بیمارستان‌های شهر المخا و الخوخه و همچنین بیمارستان‌های استان عدن منتقل شدند.
یک منبع در وزارت یمن اعلام کرد، این حمله یکی از بزرگ‌ترین حملات ائتلاف متجاوز سعودی طی دوره‌های اخیر بوده است.