kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

مشکل رانندگان تانکرهای حمل بنزین برطرف شد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با پرداخت بدهی راننده تانکرهای جاده‌پیما، از دیروز، عرضه سوخت در کشور به صورت عادی بازگشت.

فاطمه کاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به مشکلات پیش آمده در برخی از استان‌های کشور و اعتصاب صورت گرفته توسط تانکرهای جاده‌پیما اظهار کرد: در روزهای اخیر تانکرهای جاده‌پیما که بنزین را حمل و نقل می‌کردند، به دلایل صنفی سوخت را به مقاصد تعیین شده منتقل نکردند.
وی ادامه داد: بعد از پیگیری‌های به عمل آمده این مشکل برطرف شده و طلب این عده پرداخت می‌شود. انتظار می‌رود دیگر شاهد این مشکل در کشور نباشیم.
در چند روز اخیر به دلیل اعتصاب راننده تانکرهای جاده‌پیما و نرسیدن بنزین به برخی استان‌ها از جمله فارس و اصفهان صف‌های طولانی در مقابل برخی جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد شده بود.
مشکلات رانندگان به مسئله طلب‌هایشان ختم نمی‌شود. افزایش بی‌رویه قیمت لوازم یدکی ناوگان عمومی جاده‌ای، احتکار قطعات و لوازم یدکی برای سودجویی بیشتر، رشد بی‌سابقه دستمزد تعمیرگاه‌ها و تأثیر غیرمنطقی قیمت ارز بر نرخ دستمزد و قیمت لوازم یدکی، از مشکلات این روزهای رانندگان است.
یکی از این رانندگان درباره مشکلات قشر مالکان کامیون و راننده‌ها گفت: پس از افزایش قیمت ارز، قیمت قطعات و لوازم یدکی کامیون در کشور بسیار بالا رفته است، قطعه‌فروشان و فروشندگان قطعات یدکی، به هیچ عنوان مایل به فروش نیستند، قطعات در انبارها موجود است، اما چون هر روز با تورم مواجه هستیم و قیمت‌ها هر روز فرق می‌کند، آنها هم قطعه نمی‌فروشند و به قول خودشان اگر امروز نفروشند، فردا هزار تومان گران‌تر می‌فروشند.
سیدهادی که از رانندگان قدیمی کامیون است اظهار کرد: تا همین چند ماه پیش یک واشر سرسیلندر بنز 10 چرخ را‌ 17 هزار تومان می‌خریدم اما امروز با التماس به قیمت 35 هزار تومان به من فروخته‌اند و می‌گویند دلار گران شده است.
وی گفت: کامیون من نیازمند تعمیرات اساسی است، اما به مغازه لوازم یدکی که مراجعه می‌کنم می‌گویند قطعه نداریم، زمانی که زیاد اصرار می‌کنم می‌گویند پس اجازه بدهید با تهران تماس بگیریم ببینیم امروز این قطعه را باید به چه قیمتی به شما بفروشیم؛ وقتی علت را جویا می‌شویم، می‌گویند امروز قیمت دلار فرق کرده است.
راننده دیگری گفت: تا همین چند ماه پیش تعمیرگاه بابت یک تعمیر موتور از ما حدود یک میلیون تومان دستمزد می‌گرفت، اما به تازگی این رقم به دو تا دو میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. در این شرایط کرایه‌ها، همان کرایه‌های پنج سال پیش است.
وی به نرخ‌های گران و کیفیت نامناسب در برخی برند‌های لاستیک تولید داخل اشاره کرد و افزود:  در این شرایط که دستمزدها و قطعات گران شده است، هیچ نظارتی از سوی اصناف تعمیرگاه‌ها، قطعه‌فروشان و تراشکاران وجود ندارد، هر کارگاه و تعمیرگاهی برای خود نرخی را بابت دستمزد تعیین می‌کند که هیچ معیاری ندارد و در این شرایط نه از سوی دولت و نه از سوی اصناف نظارتی بر روی نرخ‌ها وجود
 ندارد.
راننده دیگری گفت: چرا ما رانندگان باید تاوان ناتوانی دولت در مدیریت اقتصادی کشور را بدهیم. دولت هیچ توجهی به ما ندارد، هیچ توجهی به رفاه رانندگان، امور رفاهی خانواده‌های آنها و نحوه نگهداری ناوگان جاده‌ای ندارد. ما در دولت نهم و دهم جداً چنین مشکلاتی را نداشتیم، بازار رونق زیادی داشت، بار همه جا بود و وضعیت هم خوب بود، اما در این شرایط مشکلات اقتصادی واقعاً کارد به استخوانمان رسیده است.  اما الان هزینه مالکان اتوبوس و کامیون طی این مدت افزایش سرسام‌آوری داشته است.
وی توضیح داد: متأسفانه سرقت از بار رانندگان در زمان توقف و استراحت راننده، بسیار زیاد شده است.