kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

حوادث کوتاه از کشور


      
      پلمب قهوه‌ خانه
اصفهان– خبرنگار کیهان‌: سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با اجرای طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی ۱۹ قهوه ‌خانه و سفره‌ خانه سنتی متخلف توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان شناسایی و پلمب شد.
سرهنگ محمدحسن اسماعیلی افزود:  در طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی از 229 واحد صنفی بازدید به عمل آمد که درنتیجه 19 واحد صنفی متخلف شناسایی و با دستور مقام قضائی پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.
دستگیری قاتل
اهواز– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خوزستان گفت‌: شوهر خشمگین که چندی پیش همسر خود را به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده افزود: به دنبال کشته شدن بانویی دزفولی به دست همسرش، شناسایی مخفیگاه قاتل  در دستور کار پلیس  قرار گرفت و سرانجام محل اختفای وی که یک کارگاه بازیافت در آبدانان ایلام بود، شناسایی و وی در خروجی شهر دستگیر شد.
کشف تریاک
سرویس شهرستان‌ها‌: رئیس ‌پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد از کشف تریاک در این استان خبر داد.
سرهنگ محمد حسین ستوده نیا گفت: سه دستگاه خودرو سواری حامل مواد مخدر در محورهای مواصلاتی مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه متوقف شدند.
وی افزود: در این عملیات 335 کیلوگرم تریاک کشف و چهار نفر از سوداگران مرگ نیز دستگیر شدند
سرقت سیم برق
همدان– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری سارق سیم‌های برق در شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی‌صالح افزود: از این سارق کیسه‌ای حاوی بیش از ۱۰ کیلوگرم سیم برق که روکش آن توسط وی سوزانده شده بود؛ کشف شد.
وی گفت: همچنین انبردست؛ پیچ گوشتی و وسایلی که برای شکستن شیشه اتومبیل بکارمی‌رود نیز از وی کشف شد.
برخورد مرگبار
بابل‌– خبرنگار کیهان: روابط عمومی سازمان اورژانس 115 بابل گفت‌: انحراف موتورسیکلت و برخورد با گاردریل در جاده حبیبی بابل یک کشته بر جای گذاشت.
غلام نیا روشن افزود: در این حادثه راکب موتورسیکلت که مرد ۳۴ ساله بود به علت شدت جراحات و خونریزی در ناحیه سر فاقد علائم حیاتی بود و در دم فوت کرد.
حفاری غیر مجاز
اهواز– خبرنگار کیهان‌: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان، از دستگیری دو حفار غیر‌مجاز آثار تاریخی در شهرستان باغملک خبر داد.
سرهنگ حسین بهاروند افزود: دو نفر با استفاده از یک دستگاه خودرو که جهت حفاری آثار تاریخی به این شهر آمده بودند، پس از مشاهده ماموران انتظامی اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و‌گریز دستگیر، و در بازرسی از خودرو یک دستگاه فلزیاب با متعلقات مربوط به آن و ادوات حفاری کشف و هر دو سر‌نشین خودرو بازداشت شدند.
محموله قاچاق
اصفهان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف یک محموله 12 تنی شمع تزئینی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ صادق کاظم‌زاده افزود: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو 12 تن و 670 کیلو گرم شمع تزئینی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال و فاقد مدارک گمرکی کشف و همچنین راننده خودرو دستگیر و کامیون نیز توقیف شد.
صید صیاد
گچساران– ایسنا: رئیس ‌اداره محیط زیست شهرستان گچساران گفت: 35 متخلف در زمینه شکار و صید غیرقانونی در مناطق آزاد و حفاظت شده شهرستان گچساران دستگیر شدند.
ولی رمضانی با ‌اشاره به اینکه از این افراد سه قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شده ، افزود: در شهرستان گچساران سه منطقه حفاظت شده کوه دیل، کوه خامی و کوه سرخ وجود دارد.
قاچاق برنج
زاهدان– خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از کشف برنج در شهرستان میرجاوه خبر داد.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: ماموران در بازرسی از یک انبار در این شهرستان 224 تن برنج فاقد مجوز به ارزش 20 میلیارد ریال کشف و در این رابطه دو متهم را نیز دستگیر کردند.
انفجار گاز
قدس- مهر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس گفت: انفجار گاز در شهرقدس سبب مصدوم شدن یک نفر و تخریب یک واحد ساختمان سه طبقه شد.
علی رزاقی افزود: قدرت انفجار به حدی بود، که طی آن این ساختمان سه طبقه تخریب و غیر قابل استفاده شد.
رزاقی گفت: همچنین به سه ساختمان مجاور و خودروهای پارک شده در محل نیز در پی این انفجار آسیب‌های جدی وارد شد.