kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

آیت‌الله ایمانی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله ایمانی، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در اثر کهولت و بیماری دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان فارس، نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز به سبب کهولت سن و بیماری به ملکوت اعلی پیوست. این عالم ربانی که سال‌ها در کسوت امام جمعه‌ بوشهر و شیراز نقش اساسی در هدایت مردم داشت از چند ماه پیش با شدت گرفتن بیماری در بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار گرفته بود. به گزارش فارس، مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی چهارشنبه از دفتر امام جمعه واقع در میدان امام حسین(ع) شیراز، به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
گفتنی است پیکر این عالم ربانی در جوار آستان مقدس حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرده می‌شود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ضمن تسلیت رحلت این عالم مجاهد به محضر حضرت بقيهًْ‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري«مدظله العالي»، مراجع عظام تقليد «دامت بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه و مردم وفادار و شریف استان فارس و همچنین بازماندگان ایشان، خاطرنشان کرد: این روحانی عالیقدر موسس مدارس علمیه ارزشمندی در استان فارس بوده و همچنین در عرصه فرهنگ در دانشگاه‌های شیراز نقش برجسته‌ای در ترویج معارف اسلامی و مکتب اهل بیت
(علیهم السلام) داشتند. ایشان در دوران پیش از انقلاب مبارزی خستگی ناپذیر و یاوری توانمند برای نهضت اسلامی بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همراه با ولایت، محوری برای وفاداران انقلاب اسلامی و نظام بودند.