kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
گزارش خبری کیهان

معرکه ضد ایرانی نتانیاهو غرب را هم به خنده انداخت!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک شوی تبلیغاتی، با بیان برخی جزئیات ادعایی و دروغ‌های بزرگ، ادعاهایی غیرواقعی در رابطه با ابعاد نظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران بیان کرد.نمایش مضحک نتانیاهو، غرب را هم به خنده انداخت.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از چند روز قبل در حال تبلیغ برای سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در عصر دوشنبه 10 اردیبهشت بودند و همه این رسانه‌ها یک نکته را در تبلیغات خود برجسته می‌کردند که نتانیاهو در سخنان دوشنبه عصر خود به مسائلی ‌اشاره خواهد کرد که توافق هسته‌ای غرب با ایران را تغییر خواهد داد.
آنچه همگان از سخنرانی یک مقام سیاسی در ذهن دارند، تریبون یا میزی است که آن مقام سیاسی از پشت آن سخنانی را ارائه می‌کند. اما آنچه نتانیاهو این بار ارائه کرد یک شوی تمام عیار بود. نتانیاهو روی یک سن قرار گرفته بود که پشت سر او یک ویدئو پرژکتور، یک کتابخانه 5 طبقه به عرض تقریبا 4 متر- که مملو از زونکن بود و بیش از 140 زونکن در آن قرار داشت و صفحه بزرگ که روی آن قریب 100 لوح فشرده قرار داشتند. نتانیاهو پشت یک تریبون شیشه‌ای قرار گرفت و سخنان خود را از روی نوشته خواند. در هر مرحله از سخنان نتانیاهو عکس‌نوشته‌هایی روی صفحه ویدئو پرژکتور ظاهر می‌شدند. نتانیاهو از تریبون جدا می‌شد و با اشاره به عکس‌نوشته‌ها سخنان خود را تشریح می‌کرد.
نتانیاهو در بخش اول سخنان خود گفت قصد دارد مدارکی را فاش کند که نشان می‌دهد ایران فعالیت هسته‌ای نظامی داشته است اما آنها را مخفی کرده است. اینکه کسی مدعی شود مدارکی را فاش می‌کند که هیچ کس از آن خبر ندارد برای خوانندگان و مخاطبان همواره هیجان‌انگیز است.
ادعاهای بی‌سند
به گزارش تسنیم، نتانیاهو در سخنان خود به قفسه زونکن‌هایی ‌اشاره کرد که در خود قریب 150 زونکن را جا داده بود. او با اشاره به زونکن‌هایی که حتی پر یا خالی بودنشان نیز مشهود نبود مدعی شد اینها اسنادی است که موساد از فعالیت هسته‌ای مخفی ایران تهیه کرده است. او قفسه لوح‌های فشرده‌ای که قریب 100 لوح فشرده داشت را نیز نشان داد و گفت اینها نیز داده‌هایی است که موساد تهیه کرده است.
این بار نتانیاهو دوباره به سراغ موشک‌های ایران رفت. او گفت ایران همواره برد موشک‌های خود را افزایش داده است. او با نشان دادن 3 موشک ایرانی گفت این موشک‌ها می‌توانند ریاض، اسرائیل و روسیه را هدف قرار دهند. راستی چرا از این 3 نام برد؟ این کاملا مشهود است که نتانیاهو علاوه ‌بر آنکه به جنون سعودی برای مقابله با ایران امیدوار است، به شدت از همراهی روسیه با ایران هراس دارد و به هر طریق می‌خواهد آن را از بین ببرد.
او پس از سرهم کردن این همه ادعای بی‌سند در شوی خود یک نتیجه گرفت و اینکه «ایران در تمام این مدت به تمام دنیا دروغ گفته است و می‌گوید». پیام پایانی نتانیاهو به ترامپ بود و گفت امیدوار است ترامپ هفته آینده تصمیمی بگیرد که هم به نفع آمریکا، هم به نفع صهیونیست‌ها است.
هراس از توان موشکی ایران
سخنان نتانیاهو شباهت زیادی به سخنان سال 2015 او در سازمان ملل داشت و به شکل یک جلسه ارائه و شوی تبلیغاتی ارائه شد. نتانیاهو با فراهم کردن یک سری مقدمات تلاش داشت از تمام سرمایه معنوی خود از جمله موساد و آمریکا استفاده کند تا سخنان خود را بر اذهان تحمیل کند.
با وجود آنکه موضوع سخنان نتانیاهو در ظاهر انرژی هسته‌ای ایران بود اما نتیجه‌گیری او هراس از قدرت موشکی ایران را دربر داشت و تلاش کرد با ترساندن اذهان از همراه شدن قدرت هسته‌ای و موشکی ایران همه ذهن‌ها را به سمت خطر بمب هسته‌ای ایران ببرد. اما حقیقت این است که غربی‌ها براساس داده‌های آژانس به خوبی می‌دانند که فعالیت هسته‌ای ایران در همان اندازه‌ای است که آژانس بارها تأیید کرده است و ترس نتانیاهو از موشک‌های ایران است.
نتانیاهو در این شوی مضحک تبلیغاتی از ناتوانی خود در مقابله با ایران پرده برداشت و ضمن ارسال پیام در سخنانش برای روسیه به منظور جدا کردن روسیه از ایران، دست به دامن ترامپ شد و از او خواهش کرد تا برای مقابله با ایران به او کمک کند.
از سوی دیگر به نظر می‌رسد هدف نتانیاهو از این شوی تبلیغاتی تا حدی داخلی هم باشد. نتانیاهو به شدت به فکر انتخابات آینده رژیم صهیونیستی است و تلاش دارد با این شوی تبلیغاتی خود را بالا بکشد. چرا که نظرسنجی‌ها از افول آرای حزب متبوع او حکایت دارند.
چوپان دروغگو
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری، به شوی تبلیغاتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
ظریف نوشت:«پسربچه‌ای که نمی‌تواند از چوپان دروغگو بودن دست بردارد، باز هم به سراغ عادت قبلی خود آمده است. او از فضاحت نشان دادن آن نقاشی در مجمع عمومی سازمان ملل درس نگرفت. فقط سر بعضی از مردم را می‌توان چند بار کلاه گذاشت».
اشاره ظریف به اقدام 6 سال پیش نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل است که با در دست گرفتن کاغذی که تصویر یک بمب را نشان می‌داد، مدعی شد که در صورت گذشتن غنی‌سازی اورانیوم ایران از حدی خاص که با رنگ قرمز نقاشی شده بود، ایرانیان توان ساخت بمب هسته‌ای خواهند یافت و جامعه جهانی نباید اجازه بدهد که چنین اتفاقی رخ دهد.
ظریف همچنین در پیام توئیتری دیگری تصریح کرد: هدف از طرح این ادعاهای تکراری ایجاد بهانه‌ای برای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران است.
دست و پا زدن رژیم کودک‌کش
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز نمایش مضحک تبلیغاتی اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یکی از آخرین سریال‌های تکراری از نمایش‌های بی‌ثمر و شرم‌آور درخصوص برنامه هسته‌ای مخفی ایران را دست و پا زدن‌های بی‌حاصل ورشکسته‌ای دروغ‌پرداز و رسوا خواند که جز دروغ‌پراکنی و دغل‌کاری کالا و متاعی برای عرضه نداشته و ندارد.
قاسمی افزود: سران رژیم صهیونیستی بقای«رژیم نامشروع و دروغ‌بنیان» خود را در تهدید‌انگاری با استفاده از شارلاتانیسم نخ‌نمای عصر جاهلیت و بی‌خبری افکار عمومی جهانیان می‌بینند که بیهودگی و بی‌ثمری آن بیش از پیش آشکار است.‌ او و رژیم کودک‌کش و رسوای رژیم صهیونیستی باید به این فهم و درک اولیه رسیده باشند که مردم جهان از فهم، آگاهی و شعور کافی برخوردارند.
واکنش آژانس
سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به شوی تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از سال 2009 تا کنون نشانه معتبری از اقدامات مربوط به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران وجود ندارد.
«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم که تاکنون بیش از ۱۰ بار در گزارش‌های رسمی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده، با صدور بیانیه‌ای عملا ادعاهای نتانیاهو درباره نقض توافق توسط ایران را رد کرد.
کسی را قانع نکرد
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که نمایش تبلیغاتی نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای مخفی ایران چیز جدیدی نبود و نتوانست کسی را قانع کند که ایران برجام را نقض کرده است.
هاآرتص با بیان اینکه نتانیاهو خود می‌دانست که تمام چیزهایی که می‌گوید درست نیست، تاکید کرد اما او این کنفرانس خبری اغراق‌آمیز را ترتیب داد زیرا می‌دانست مردی (ترامپ) که قرار است درباره توافق هسته‌ای ایران تصمیم بگیرد، هیچ‌وقت نمی‌تواند این مسائل را توضیح دهد.
«عوزی عیلام» مدیر سابق کمیته انرژی اتمی رژیم صهیونیستی نیز با رد ادعای تازه نخست‌وزیر این رژیم درباره برنامه هسته‌ای ایران، آن را کم‌اهمیت دانست و گفت، هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده باشد نیست.
«ملوین گودمن» یکی از تحلیلگران سابق ارشد سازمان «سیا» تصریح کرد که اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برجام تئاتری تأسف‌بار بود که تأثیری بر تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 ندارد.
واکنش کاخ سفید
کاخ سفید بعد از نمایش تبلیغاتی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که ایران برنامه هسته‌ای مخفی دارد، اما ساعاتی بعد بعضی از افعال این بیانیه را تغییر داد!
به نوشته پایگاه اینترنتی هیل، بعد از ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود تسلیحات اتمی در ایران، کاخ سفید گفته بود «ایران برنامه تسلیحات هسته‌ای محکم و مخفیانه‌ای "دارد” که تلاش کرده آن را از جهان و مردم خودش پنهان کند اما موفق نشده است».
هیل در ادامه نوشت، بیانیه اولیه کاخ سفید که در تضاد با گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظر دیگر امضاکنندگان برجام است که ایران را متعهد به این توافق می‌دانند، ساعتی بعد با اندکی تغییر مواجه شد.
کاخ سفید در اصلاحیه این بیانیه فعل «دارد» را از زمان حال به گذشته تغییر داد و بدین ترتیب بیانیه کاخ سفید به این شکل تغییر یافت که «ایران برنامه تسلیحات اتمی محکم و مخفی "داشت” که تلاش کرده آن را از جهان و مردم خودش پنهان کند اما موفق نشده است».
سیاسی‌کاری واشنگتن
«ریچارد هاس» رئیس ‌اندیشکده «شورای روابط خارجی آمریکا» در واکنش به بیانیه نادرست کاخ سفید درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت صدور چنین بیانیه‌ای می‌تواند نشانه سیاسی‌کاری دولت «دونالد ترامپ» در ارائه اطلاعات درباره برنامه هسته‌ای ایران باشد.
هاس افزود: بیانیه نادرست و خلاف واقع کاخ سفید درباره برنامه هسته‌ای ایران، یا نشانه نبود یک فرآیند دقیق امنیت ملی است یا (بسیار بدتر از آن) نشانه سیاسی کردن اطلاعات، مثلا تحریف عامدانه واقعیات برای توجیه بر هم زدن برجام.
«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز در واکنش به مواضع واشنگتن درباره ایران گفت: از مواضع مقامات واشنگتن این‌طور مشخص است که برخی مقامات آمریکایی قادر بودند در مدت کوتاهی 100 هزار سند را سریعا بررسی کنند و علیه ایران حکم غیرمنصفانه صادر کنند. نه روسیه و نه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هرگز این‌قدر سریع قضاوت عجولانه نمی‌کنند.
شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: یک مقام ارشد اسرائیلی گفت اظهارات نتانیاهو علیه ایران، با کاخ سفید هماهنگ شده بود و دلیل آن تاثیر گذاشتن روی تصمیم ترامپ درباره برجام در تاریخ 12 می(22 اردیبهشت) بود.
بی‌اعتنایی اروپا
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به نمایش تبلیغاتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به برجام را تأیید کرده است، گفت نتانیاهو استدلالی مبنی بر نقض این توافق توسط ایران ارائه نکرده است.
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که پیش از این گفته بود که همه مشکلات این رژیم، در ایران خلاصه می‌شود، حالا دشمن جدیدی پیدا کرده و آن بی‌اعتنایی دیگر کشورها به دروغ‌پردازی‌های سران این رژیم است.
واکنش اروپایی‌ها اما باب میل نتانیاهو نبود؛ فرانسه، آلمان و انگلستان اذعان کردند که او هیچ اطلاعاتی که نشان‌دهنده نقض توافق از سوی ایران باشد، ارائه نکرده است.
لیبرمن در واکنش به این رفتار اروپایی‌ها گفت که اسرائیل ۴ دشمن دارد؛ «ایران، ایران، ایران و دورویی.» وی پیش از این فقط به سه مورد اول ‌اشاره کرده بود.