kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

ساخت یک فیلم ضدایرانی دیگر در آمریکا (اخبار ادبی و هنری)

عوامل فیلم ضد ایرانی «سپتامبرهای شیراز» در حاشیه شصت‌و‌هفتمین جشنواره کن ضمن اعلام تاریخ شروع فیلمبرداری این پروژه سینمایی اعلام کردند که «آدرین برودی»، بازیگر هالیوودی، به جمع بازیگران این فیلم پیوسته است.
به گزارش فارس، چند ماه پیش در جریان برگزاری شصت و چهارمین جشنواره فیلم برلین خبری مبنی بر ساخت پروژه ضد ایرانی دیگری تحت عنوان «سپتامبرهای شیراز» منتشر شد که همچون گذشته پای ثابت هنرپیشه فیلم‌های ضدایرانی، «شهره آغداشلو» نیز در آن حضور دارد. همچنین در کنار این خبر، اعلام شد که «سلما هایک»، بازیگر هالیوودی نیز در این فیلم همبازی «آغداشلو» خواهد بود. «سپتامبرهای شیراز» داستان زندگی یک خانواده یهودی را از سپتامبر 1981 تا سپتامبر 1982 در تهران روایت می‌کند. این داستان که وقایع سال‌های آغازین انقلاب را به شکلی تحریف‌آمیز غرق در خشونت، بی‌قانونی و کینه‌توزی انقلابیون توصیف کرده، توجه منتقدان آمریکایی را هم به خود جلب کرده است.
درباره شهره آغداشلو گفتنی اینکه؛ وی پس از پیروزی انقلاب، از ایران خارج شد. با سکونت در انگلیس، به عنوان نظافتچی سعی در گرفتن اقامت داشت. اما با پیشنهاد دوستانش، با هوشنگ توزیع-بهایی- ازدواج کرد تا از حمایت‌های این عنصر بهائی، بتواند به آمریکا برود و مجوز اقامت و کار بگیرد که چنین هم شد. آغداشلو بدون ابا در صحنه‌های مستهجن آثار ضدایرانی حضور می‌یابد! و به همین دلیل یک نوبت کاندیدای دریافت جایزه نقش دوم زن در اسکار شد.
گفتنی است، تصویر یکی از بازیگران زن سینمای ایران «م.الف» در کنار زن و شوهر بهایی یاد شده در یکی از سایت‌های اینترنتی منتشر شده است.