kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
با سخنرانی رئیس‌مجلس و تقدیر از نفرات برگزیده

سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم به کار خود پایان داد

سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم با سخنرانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی و تقدیر از نفرات برگزیده در مصلای تهران به کار خود پایان داد.





علی لاریجانی، رئیس‌مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، تصریح کرد: اگر بخواهیم کشور به معنای واقعی توسعه پیدا کند باید به این کتاب آسمانی(قرآن) رجوع کنیم.
وی خطاب به آمریکایی‌ها تأکید کرد: این یک تخیل است که شما آمریکایی‌ها فکر می‌کنید با این الفاظ و ژست‌هایی که واقعاً فضاحت‌آور است می‌توانید روی ملتی که تکیه به قرآن کرده تاثیر بگذارید. ما راهمان را شناخته‌ایم.
لاریجانی گفت: این مانورهای دیپلماتیک مفتضحانه شما تأثیری روی اراده ملت ما نه در موضوع هسته‌ای و نه در سایر امور تاثیری نخواهد  داشت. راهی که امام بزرگوار برای ما طراحی کرده‌اند به آن پایبند هستیم.
به گزارش فارس، وی اظهار داشت: نه تنها در برخی مقالاتشان گاهی هم که با ما صحبت می‌کنند می‌گویند که با حقارت نسبت به آنها حرف می‌زنند، این خیلی درد‌آور است که آقای کیسینجر بگوید منابع نفتی این منطقه از اعراب برای ما ارزشمندتر است، این درد‌آور است. چه کار کردید که این تلقی برای آنها بوجود آمد؟ اعراب مسلمان‌اند و پیرو رسول‌الله هستند. برخی از رهبران اینها کاری کردند که آنها نسبت به مسلمانان گستاخ شده‌اند.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تربیت قرآنی، تربیت استقامت است و تربیتی است که انسان‌های متّکی را به سمت قدرت‌ لایزال هدایت می‌کند نه اینگونه آدم‌ها. این سفلگان سیاسی مشقت برای امت اسلامی ایجاد کرده‌اند پس شما اهل قرآن هستید که شرایط دنیای اسلام را می‌توانید تغییر دهید و راه روشنی را تعریف کنید که دیگران مجبور شوند از آن تبعیت کنند.
در این مراسم همچنین سرلشکر باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام محمدی رئیس‌سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه، علی‌اکبر صالحی رئیس ‌سازمان انرژی اتمی، امیر سرتیپ پوردستان رئیس‌مرکز مطالعات راهبردی ارتش، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.
 نتایج سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران به این شرح است: رشته قرائت قرآن‌کریم؛ رتبه اول: علیرضا رضایی از افغانستان، رتبه دوم: سید مصطفی حسینی از ایران، رتبه سوم: عباس مصطفی‌شری از لبنان، رشته حفظ قرآن‌کریم؛ رتبه اول: مصطفی اصفهانیان از ایران، رتبه دوم: محمد رشاد عبدالسمیع از مصر، رتبه سوم: احسنالله ابوالهاشم از بنگلادش.
نتایج سومین دوره مسابقات بین‌المللی روشندلان نیز به این شرح است: رشته حفظ قرآن‌کریم؛ رتبه اول: محمد انیس از هند، رتبه دوم: اکرم آوچار از ترکیه، رتبه سوم: محمد السعید عبدالغنی القمیری از مصر. رشته قرائت قرآن‌کریم؛ رتبه اول: محمد قاییم نیزار از مالزی، رتبه دوم: امیدرضا رحیمی از ایران، رتبه سوم: حسین محمد شلال از عراق.
نتایج دومین دوره مسابقات بین‌المللی بانوان: رشته حفظ قرآن‌کریم؛ رتبه اول: حکیمه نصیری از ایران، رتبه دوم: عقیله بن‌کروش از الجزایر، رتبه سوم: عاشورا امان لیلا نقی از‌ تانزانیا.
برترین‌های دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام نیز به این شرح است:
رشته قرائت و مفاهیم قرآن؛ محمد زاهدی از جمهوری اسلامی ایران، علی حسن عبدالاعلی از عراق، محمدرضا نوری از افغانستان. رشته حفظ کل قرآن و مفاهیم؛ محمود نوروزی از جمهوری اسلامی ایران، احمد یسری محمد از مصر، محمد تیجانی از غنا، رشته خطابه قرآنی؛ حسان محمد ولید برکات از سوریه، ماجد وشلی از یمن، احمد غرباوی از ایران. برگزیدگان مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام طی مراسمی با حضور آیت‌الله سبحانی از مراجع معظم تقلید در شهر مقدس قم معرفی و تجلیل شدند.