kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
سردار ‌اشتری فرمانده نیروی انتظامی:

از پرسنل وظیفه‌شناس پلیس حمایت کرده و می‌کنیم

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در اجرای مأموریت‌ها به واسطه فضاسازی‌ها و هوچی‌گری‌ها کوتاه نمی‌آییم، گفت: از نیروهایی که بر مبنای وظایف قانونی ایفای نقش می‌کنند حمایت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین‌اشتری در همایش روسای پلیس امنیت عمومی با تأکید بر لزوم تداوم طرح‌های امنیت اخلاقی، اظهارداشت: پلیس حافظ و پاسدار ارزش‌های نظام و انقلاب است، هر جا که ارزش‌های نظام و انقلاب به خطر بیفتد برای صیانت از این ارزش‌ها آماده هستیم و حتی اگر مورد هجمه واقع شویم، کوتاه نمی‌آییم.
اشتری با بیان اینکه به دنبال اجرای وظایف ذاتی و قانونی خود هستیم و فارغ از مصلحت‌اندیشی‌های جناحی عمل می‌کنیم، تصریح کرد: اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی را با قوت دنبال می‌کنیم و باید این طرح‌ها با برنامه، مستمر، مقتدرانه و هوشمندانه اجرایی شود.وی با بیان اینکه در اجرای مأموریت‌ها به واسطه فضاسازی‌ها و هوچی‌گری‌ها نه تنها کوتاه نمی‌آییم بلکه برای ادامه مسیر مصمم‌تر خواهیم بود، تأکید کرد: نیروی انتظامی در خط مقدم مقابله با ناهنجاری‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن است.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمندی‌های مأموران باید افزایش یابد تا بتوانند در عرصه‌های مختلف با آگاهی و دانش بر مبنای قانون و منطق رفتار کنند، افزود: از کارکنان خدوم و متعهدی که بر مبنای قانون ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند، حمایت کرده و می‌کنیم.
سردار ‌اشتری یادآور شد: ناجا همواره در صحنه‌های مختلف فعال است کمااینکه در چند روز گذشته شاهد شهادت مأموران بودیم که با هوشمندی و ایمان بالا در برابر ‌اشرار ایستادند و از جان خود گذشتند.
اجازه نخواهیم داد تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی پلیس زیر سؤال برده شود
سخنگوی نیروی انتظامی هم گفت: مردم همواره از پلیس به عنوان اصلی‌ترین نهاد متولی نظم و امنیت جامعه انتظار دارند تا با صلابت، اقتدار، رحمت و هوشمندی و در عین حال درایت و دوراندیشی مانع از بروز هرگونه کجروی و هنجار‌گریزی شود.
سردار سعید منتظرالمهدی افزود: طبیعتاً پلیس هم با استفاده از اختیارات قانونی که قانون‌گذار تعیین کرده از ارزش‌ها و هنجارهای جامعه صیانت و پاسداری و تلاش می‌کند نظم و امنیت را در تمامی ابعاد آن بسط و گسترش دهد.
منتظرالمهدی با بیان اینکه ماموریت‌های پلیسی تعطیلی ندارند و موسمی و فصلی نیستند و در واقع مشمول زمان نمی‌شوند، ادامه داد: طبیعتاً هیچ فضای تبلیغاتی مسموم‌کننده‌ای نمی‌تواند آنها را از تلاش روز افزون برای برقراری امنیت مردم و صیانت از جان، مال و ناموس آنان بازدارد.
وی اظهار داشت: یادمان نرود هرآنگاه که اقتدار پلیس کشوری شکسته شود دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و این تنها پلیس نیست که متضرر می‌شود بلکه همه مردم و کشور دستخوش آسیب خواهند شد.
سخنگوی ناجا بیان داشت: کجای دنیا را سراغ دارید که در مقابل فرامین پلیس مقاومت شود، در همه جای دنیا، دستور پلیس لازم‌الاجراست و تخلف و سرپیچی از آن جرم و مستوجب مجازات است. در کشور ما هم،اساساً هر گونه توهین و مقاومت در مواجهه با پلیس پذیرفته نیست و حتماً پیگرد قانونی دارد.
منتظرالمهدی با بیان اینکه به کسی اجازه نخواهیم داد که تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی پلیس را زیر سؤال ببرد، گفت: این پلیس، همان پلیسی است که در شب و روز، گرما و سرما، سختی‌ها و شدائد از سرحدات مرزها تا کوچه پس کوچه‌های شهرمان در کنار مردم بوده و انجام وظیفه می‌کند.این پلیس، همان پلیسی است که ماه و سالی نیست که برای امنیت کشور، شهید ندهد.
وی تأکید کرد: مرزبانان غیرتمند نیروی انتظامی در مقابله و مبارزه با تروریست‌ها و‌اشرار و دیگر ماموران در مصاف با سوداگران مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت از هیچ کوششی دریغ نکرده و جانفشانی می‌کنند که شایسته تقدیر و ادای احترام هستند.