kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
2 هفته پس از حمله به تی-4

اسرائیل از ترس ایران جنگنده‌هایش را به رزمایش خارجی نمی‌فرستد

رژیم صهیونیستی به خاطر ترس از وعده ایران به گرفتن انتقام از حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه «تی-4»، جنگنده‌های خود را برای شرکت در رزمایش‌های خارجی، اعزام نمی‌کند.





واکنش ایران به حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه «تی-4»، مبنی بر اینکه انتقام این حمله را خواهد گرفت، سران تل‌آویو را به شدت نگران کرده است؛ این نگرانی به قدری زیاد است که نیروی هوایی رژیم اسرائیل دستور بازگشت جنگنده‌های این رژیم از رزمایش در آلاسکا را صادر کرده است.
به گزارش فارس، در فرمان تل‌آویو، از خلبانان جنگنده‌های اسرائیلی خواسته شده هر چه سریعتر به فلسطین اشغالی بازگردند. در رزمایش مذکور که «پرچم قرمز» نام دارد، کشورهایی چون آمریکا، کره جنوبی، مصر و عربستان و کشورهای عضو ناتو مشارکت دارند.
تل‌آویو علاوه بر فراخوانی جنگنده‌ها از آلاسکا، قصد دارد جنگنده‌های «اف-15» رابه این رزمایش دو هفته‌ای، اعزام نکند. بر اساس آخرین نظرسنجی که صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی انجام داده‌اند، 70 درصد ساکنان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، معتقدند که یک جنگ بزرگی را در پیش دارند. بامداد روز دوشنبه 20 فروردین بود که پایگاه هوایی «تی-4» در سوریه هدف حمله هوایی و اصابت چند موشک قرار گرفت. در این حمله 14 نفر از جمله هفت ایرانی به شهادت رسیده‌اند.
در پی این حادثه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، دو جنگنده «اف-15» رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، هشت فروند موشک به سمت پایگاه هوایی تی-4 در «حمص» شلیک کردند. پنج فروند از این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار داده شد، اما سه موشک دیگر به پایگاه اصابت کردند. «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل روز سه‌شنبه گذشته تأکید کرده بود که جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه هوایی مذکور، بدون پاسخ نخواهد ماند.
سردار سلامی، جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه گفت: «خطاب به صهیونیست‌ها می‌گویم، ما شما را خوب می‌شناسیم، شما بسیار آسیب‌پذیر هستید، شما نه عمق و نه عقبه دارید، شما به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید، هر نقطه‌ای از سرزمین تحت اشغالتان تقاطع آتش از شمال و از غرب است، این پدیده جدید است. شما راهی برای فرار ندارید و در دهان اژدها زندگی می‌کنید».سردار سلامی افزود: «گوش کنید! هر جنگی اتفاق بیفتد مطمئن باشید محو شما را به همراه خواهد داشت، کوچک‌ترین هدف، موجودیت شماست. کوچک‌تر از آن هدفی  نیست. شما نمی‌توانید دومینوی اشغال سرزمین را وقتی که سربازان و شهروندانتان فرار می‌کنند، تحمل کنید. شما راه فراری جز ریختن به دریا ندارید. به پایگاه‌های هوایی‌تان اعتماد نکنید آنها در دسترس هستند و زود از کار می‌افتند».
انتقال پیکر دانشمند فلسطینی
«انور الآغا» سفیر فلسطین در مالزی اعلام کرد، پیکر «فادی محمد البطش» دانشمند فلسطینی که اخیراً توسط عناصر موساد در کوالالامپور ترور شده است، به زادگاهش در نوار غزه منتقل می‌شود.
به گزارش ایسنا، الآغا افزود که سفارت فلسطین هم اکنون در حال انجام اقدامات لازم برای انتقال پیکر البطش هست، ولی به دلیل انجام کالبد شکافی جسد، ممکن است این انتقال، کمی زمان‌بر باشد.دکتر «فادی محمد البطش» استاد دانشگاه و عضو جنبش حماس، صبح شنبه توسط دو موتورسوار مسلح وابسته به موساد در کوالالامپور هدف گلوله قرار گرفت و در دم به شهادت رسید. از سوی دیگر، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل از مصر می‌خواهد که اجازه ندهد پیکر فادی البطش به نوار غزه بازگردانده شود.
لیبرمن افزود: تا زمانی که حماس اقدام به بازگرداندن بقایای سربازان و شهروندان اسرائیلی نکند، تل‌آویو نیز اجازه نخواهد داد که پیکر فادی البطش به غزه انتقال داده شود.«نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز خواستار ممانعت از خاکسپاری پیکر البطش در غزه شد.