kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش:

رستوران‌ها حق افزایش قیمت ندارند

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش گفت: رستوران‌ها حق افزایش قیمت ندارند و نرخ منوها در ماه رمضان بازنگری می‌شود.

ناصر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش قیمت منو رستوران‌ها در سال 97 اظهار کرد: قیمت منو رستوران‌ها با توجه به خدمات ارائه شده از سوی آنها در سه درجه‌بندی تعیین شده و حق‌ افزایش قیمت را ندارند. افزایش قیمت در صنوف خدماتی به ویژه رستوران‌ها قابل قبول نیست، زیرا در شرایط فعلی قدرت خرید مردم کاهش یافته و از حجم مشتریان کاسته خواهد شد.
وی افزود: آخرین بازنگری قیمت در صنف چلوکباب و چلوخورش مربوط به سه ماه گذشته است و در ابتدای ماه رمضان سال جاری قیمت‌ها مجددا بازنگری خواهند شد و رستوران‌ها ملزم به رعایت قیمت‌های جدید تا ابتدای ماه رمضان سال آینده هستند.
همچنین در این رابطه اسدالله احمدی‌ شهریور؛ رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان گفت: واحدهای صنفی اغذیه‌فروش که دارای سه رسته اغذیه سرد و گرم، پیتزا و عمده‌فروشان سوسیس و کالباس هستند، مشمول قیمت‌گذاری مصوب نمی‌شوند و در رعایت قیمت‌گذاری تنها اتحادیه با توجه به کیفیت مواد اولیه و خدمات واحدهای صنفی بر قیمت اعلام شده از سوی واحد صنفی نظارت دارد.
وی خاطرنشان کرد: در سطح شهر تهران بیش از 2700 واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارد که این تعداد واحد شرایط رقابتی را ایجاد نکرده است، از این رو رستوران‌ها با توجه به قدرت خرید مردم و فضای رقابتی به تعیین قیمت منو خود می‌پردازند و اگر قیمت‌ها باب میل مردم نباشد واحدهای صنفی دچار ضرر و زیان می‌شوند.
رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان گفت: به دلیل وسعت شهر تهران، تفاوت در ارائه خدمات، کیفیت مواد اولیه و شرایط اقتصادی و اجتماعی هر نقطه از شهر تهران امکان تعیین قیمت دستوری در اتحادیه اغذیه‌فروشان وجود ندارد.