kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱

برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله مشکینی در قم

همایش بزرگداشت آیت‌الله میرزاعلی مشکینی رئیس پیشین مجلس خبرگان رهبری صبح پنجشنبه با پیام رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
قم- خبرنگار کیهان:
همایش بزرگداشت آیت‌الله میرزاعلی مشکینی رئیس پیشین مجلس خبرگان رهبری صبح پنجشنبه با پیام رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
در این مراسم که آیات عظام نوری همدانی، سیداحمد خاتمی، مرتضی مقتدایی، محمدمهدی ری‌شهری و نیز محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و سرتیپ محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین حضور داشتند رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی خواستار الگو گرفتن روحانیون از مرحوم آیت‌الله مشکینی شد.
آیت‌الله مهدوی کنی گفت: آیت‌الله مشکینی بر گردن انقلاب و حوزه‌های علمیه حق فراوانی دارد و شخصیت ایشان نمونه کاملی از تقوا و سجایای اخلاقی و صبر در برابر سختی‌ها و ناهمواری‌ها است.
پیش از سخنان آیت‌الله مهدوی‌ کنی متن بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت آیت‌الله مشکینی که در جمع اعضای دست‌اندرکار برگزاری همایش آن عالم ایراد شده بود توسط حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب قرائت شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این بیانات با اشاره به شخصیت ارزشمند آیت‌الله مشکینی فرموده بودند:
آقای مشکینی رحمت‌الله علیه در زمان حیاتشان، یک آدم بی‌بدیل بود. حقا و انصافا هیچ کس دیگر را با این جامعیت در خصوصیات مختلف در بین بزرگان روحانی‌مان نداریم.
در ادامه این همایش یک روزه آیت‌الله محمدمهدی ری‌شهری و آیت‌الله رضا استادی و نیز محمدی گلپایگانی در مورد ابعاد مختلف شخصیت آیت‌الله مشکینی سخنرانی کردند.
در پایان نیز از 50 مجلد از آثار آیت‌الله مشکینی مشتمل بر 30هزار صفحه رونمایی شد. 13جلد از آثار رونمایی شده قرآنی است و شامل تفسیر روان قرآن برای جوانان و تفسیر مبسوط و رسائل قرآنی است و 23 جلد دیگر نیز شامل آثار فقهی آن مرحوم و 10 جلد شرحی بر تحریرالوسیله امام خمینی است.