kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
فریاد فعالان ضد اسرائیلی در انگلیس

لیونی آدمکش را از لندن اخراج کنید

طرفداران فلسطین و فعالان حقوق بشری با فریاد «جنایتکار جنگی را از لندن اخراج کنید» تظاهرات کردند و خواستار بازداشت تزیپی لیونی وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، حضور تزیپی لیونی وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و نماینده این رژیم در مذاکرات سازش با اعتراضات فعالان حقوق بشر و حامیان فلسطین مواجه شد.
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی «لیونی را یک جنایتکار جنگی خواندند و خواستار محاکمه این جنایتکار شدند.»
سفر وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در سالروز روز نکبت (اشغال فلسطین) انجام گرفت و بااعتراض گسترده طرفداران فلسطین و حامیان حقوق بشر مواجه شد.
در جریان عملیات موسوم به «سرب گداخته»، در سال 2009 نیز حدود 1400 فلسطینی شهید شدند. لیونی در آن زمان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود و نقشی کلیدی در این عملیات داشت. وی یکبار در سال 2009 نیز پس از صدور حکم بازداشتش توسط دادگاهی در لندن، مجبور شد سفر خود به انگلیس را لغو کند.دولت انگلیس روز چهارشنبه رسماً اعلام کرد که لیونی در سفر خود به این کشور، از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است. این بیانیه پس از آن صادر شد که خانواده یکی از شهدای فلسطینی خواستار تعقیب قضایی و بازداشت لیونی در لندن شده بود.
این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این مورد نوشت، «شاید لیونی در لندن از مصونیت دیپلماتیک برخوردار باشد، اما نمی‌تواند از اعتراض‌هایی که علیه وی شکل می‌گیرد، جلوگیری کند.»
اعتراضات به سفر لیونی در شرایطی صورت می‌گیرد که سفر شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی که اخیراً به نروژ صورت گرفت نیز با اعتراضات گسترده حامیان فلسطین، احزاب و نهادهای نروژی مواجه شد.تداوم این اعتراض‌ها حاکی از افزایش نفرت جهانی از رژیم آدمکش اسرائیل است.