kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸

راهپیمایی روز نکبت در سالگرد اشغال فلسطین

در تظاهرات شصت و ششمین سالگرد روز نکبت در سرزمین‌های اشغالی دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی شاهد تظاهرات فلسطینی‌‌ها علیه رژیم صهیونیستی در سالروز اشغال فلسطین بود و تظاهرکنندگان با برافراشتن پرچم‌های سیاه اعتراض خود را به اشغالگری رژیم صهیونیستی ابراز داشتند.
در کرانه باختری و غزه تظاهرات گسترده‌ای صورت گرفت و در شهر رام‌الله واقع در کرانه باختری دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیدند.
در شهر الخلیل نیز این تظاهرات به درگیری با صهیونیست‌ها منجر شد و 13 زخمی برجا گذاشت.
تظاهرکنندگان بر آزادی فلسطین و حق بازگشت آوارگان تاکید کردند و به مناسبت شصت و ششمین سالگرد روز نکبت شصت و شش مشعل در دست داشتند.
تظاهرات،‌ راهپیمایی و مراسم روز نکبت در فلسطین اشغالی در حالی برگزار شد که رژیم صهیونیستی اعلام آماده‌باش داد و نظامیان این رژیم در قدس و دیگر شهرهای سرزمین اشغالی فلسطین مستقر شدند. در لبنان و مصر نیز مراسم سالگرد اشغال فلسطین برگزار شد و در مصر هزاران شهروند این کشور پرچم اسرائيل را به آتش کشیدند.
مصری‌ها با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و سر دادن شعارهایی از جمله «مسجد الاقصی ما را فرا می‌خواند» و «مرگ بر اسرائيل» خواستار پایان اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب اسرائيل شدند.
از سوی دیگر، اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد، حماس هرگز از مقاومت و سلاح آن دست نمی‌کشد.