kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷

کوتاه از ایران


امنیت کامل در مرزها
کرمان - مهر: فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به واگذاری مرزهای شرقی کشور به نیروی زمینی سپاه گفت: در حال حاضر امنیت در این مناطق در کنترل کامل است. سرتیپ محمد پاکپور ادامه داد: نیروی زمینی سپاه پاسداران در بخش‌هایی از مرزهای شرقی و جنوب شرق کشور حضور مستقیم دارد و از زمان واگذاری مرزهای شرقی به نیروی زمینی سپاه، مبنای تمامی برنامه‌ها بر اساس واگذاری امنیت به مردم است. وی امنیت در aسیستان و بلوچستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تامین امنیت بخشی از مرزها در این استان به مردم سپرده شده است.

تعیین تکلیف مربیان حق‌التدریس

شیراز - مهر: رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از تعیین تکلیف مربیان حق‌التدریس این سازمان طی چند روز آینده خبر داد. کورش پرند با بیان اینکه یکی از مشکلات مربیان حق‌التدریس تعیین وضعیت بود، گفت: پیش‌نویس آيین‌نامه اجرای قانون تعیین تکلیف مربیان حق‌التدریس این سازمان با مشارکت کارشناسان، صاحب‌نظران و خود مربیان در ستاد این سازمان تدوین شده و به منظور ارائه به هیئت دولت به وزارت کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی ارسال شده است. وی تصریح کرد: این آیین‌نامه پس از تصویب هیئت دولت در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم اجرایی خواهد شد. پرند تاکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در طرح‌های مختلف تا پایان سال جاری بیش از 15 هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود.

هدف‌گذاری برای جمع‌آوری زکات

سنندج - خبرگزاری فارس: دبیر شورای زکات کشور گفت: هدف‌گذاری شورای زکات برای جمع‌آوری 400 میلیارد تومان زکات در سال جاری در سطح کشور است. حسین نبی‌لو در مراسم کلنگ‌زنی خانه زکات سروآباد اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 270 میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شده است. وی افزود: در حال حاضر بیش از 5 هزار پروژه از محل وجوهات زکات در روستاهای دور و نزدیک کشور در حال ساخت است. نبی‌لو تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار نفر عامل افتخاری آموزش دیده در راستای فرهنگ‌سازی، جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

حضور در آب‌های بین‌المللی

بوشهر - تسنیم: فرمانده نیروی دریایی ارتش در خارگ گفت: حضور در آب‌های دنیا و نوسازی، تقویت و تجهیز ناوگروه‌ها از ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سال جاری است. دریاردار حبیب‌الله سیاری افزود: امسال باید به ماموریت جدید نیروی دریایی توجه کنیم، در آب‌های دنیا حضور پیدا کنیم، هم در مسیر نوسازی جلو برویم و هم در تعمیر و نگهداری کوشا باشیم. وی افزود: حضور در آب‌های دنیا و نوسازی، تقویت تجهیز ناوگروه‌ها از ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

اتخاذ تدابیر ویژه برای حل مشکلات تولید

ساری - مهر: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تنها راه‌حل رفع بحران اشتغال کشور را توجه به تولید و صنعت اعلام کرد و گفت: باید تدابیر ويژه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها در نظر گرفته شود. سیدمحمد علی سیدابریشمی در سفر یک روزه به استان مازندران با اشاره به اینکه بیشترین آمار واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها در بخش‌ صنعت مربوط به این استان بوده است، تصریح کرد: 92 درصد واحدهای صنعتی کل کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد که این صنایع عمدتا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند و حدود 24 درصد سرمایه‌گذاری و 42 درصد اشتغال کشور را تشکیل می‌دهند.
به گفته وی، در فاز اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 30 هزار میلیارد ریال برای حمایت از بخش‌های تولیدی کشور در نظر گرفته شده است.