kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
برای چهارمین بار و در غیاب محمد بنا

ایران با برتری مقابل روسیه قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با فراز و نشیب‌های زیادی در مسابقات جام‌جهانی حاضر شده بود، در فینال موفق شد تیم ملی کشتی فرنگی روسیه را با اقتدار شکست دهد تا علاوه بر گرفتن انتقام دوره قبلی مسابقات، جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد.
سرویس ورزشی-
تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با فراز و نشیب‌های زیادی در مسابقات جام‌جهانی حاضر شده بود، در فینال موفق شد تیم ملی کشتی فرنگی روسیه را با اقتدار شکست دهد تا علاوه بر گرفتن انتقام دوره قبلی مسابقات، جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد.
در دیدار فینال جام جهانی کشتی فرنگی، عصر روز گذشته ایران موفق شد 6 بر 2 تیم قدرتمند روسیه را شکست دهد. در این نبرد پر هیجان که در سالن مملو از تماشاگر هفتم تیر تهران برگزار شد، حمید سوریان، سعید عبدولی، حبیب‌الله اخلاقی، طالب نعمت‌پور، مهدی علیاری و بشیر باباجان‌زاده کشتی‌گیران پیروز ایران در این مسابقه بودند. این چهارمین قهرمانی ایران در جام جهانی و البته اولین قهرمانی بدون محمدبنا محسوب می‌شود. آذربایجان نیز با پیروزی بر مجارستان به مقام سوم این رقابت‌ها رسید. لازم به یادآوری است تیم ملی کشتی فرنگی ایران پیش از دیدار فینال به ترتیب برابر تیم‌های آذربایجان، کره جنوبی، فنلاند و ارمنستان به برتری رسید.
نتایج انفرادی دیدار فینال
59 کیلوگرم: حمید سوریان 6 – مینگیان سمنوف 5 (در حالی که سوریان 2-1 عقب بود، قصد داشت به پشت حریفش برود که روی بدل کاری به پل رفت و 4-1 عقب افتاد. اما در دقیقه آخر سوریان توانست حریفش را خاک کند و با چند بارانداز پیاپی 6 امتیاز گرفت تا این دیدار نفس‌گیر را از دارنده مدال برنز المپیک لندن ببرد.)66 کیلوگرم: امید نوروزی 6 - آدام کوراک 8 (نوروزی کار بسیار سختی مقابل قهرمان امسال اروپا داشت و در یک کشتی پر افت و خیز 8-6 بازنده شد. با این حال در پایان کشتی مردم به تشویق نوروزی پرداختند.)71 کیلوگرم: سعید عبدولی 3 - چنگیز لابازانوف صفر (کشتی‌گیر روس مقابل قهرمان سال 2011 جهان حرفی برای گفتن نداشت و عبدولی او را کاملا از نفس انداخت تا مصاف را 3- صفر برنده شود.)
75 کیلوگرم: فرشاد علیزاده صفر - رومن ولاسوف 10 (علیزاده مقابل قهرمان المپیک لندن دست و پا بسته بود و پس از دو بار سالتو خوردن 10- صفر بازنده شد.)80 کیلوگرم: حبیب‌الله اخلاقی 8-یوگنی بوگومولوف صفر (کشتی‌گیر خوزستانی تیم ملی آنقدر هجوم برد که کشتی‌گیر روس تا مرز گریه کردن پیش رفت. اخلاقی که حریفش را از نفس انداخته بود با خاک کردن‌های پیاپی کشتی را 8- صفر برد.) 85 کیلوگرم: طالب نعمت پور 3 -داویت چاکوتادزه 1 (نعمت پور در حالی که 2-1 پیش بود و یکی دو ثانیه به پایان کشتی زمان مانده بود، با شمارش پایانی تماشاگران کشتی را ر‌ها کرد که حریف او را به بیرون برد. داوران به کشتی‌گیر روس امتیازی ندادند اما اعتراض شدید روس‌ها بازبینی فیلم را در پی داشت که باز هم رای داوران تغییر نکرد تا نعمت پور برنده شود، هر چند نزدیک بود ر‌ها کردن کشتی کار دست نعمت پور دهد.) 98 کیلوگرم: مهدی علیاری 3 - نیکیتا ملنیکوف 1 (مهدی علیاری در دیداری سرنوشت‌ساز به مصاف نیکیتا ملنیوکوف رفت. در وقت دوم این رقابت، کشتی‌گیر روس اخطار دوم را گرفت و داوران یک امتیاز به نماینده ایران دادند. اما ثانیه‌های بعد این اتفاق برای کشتی‌گیر روس تکرار شد تا دو مبارز مساوی شوند، اما در ثانیه‌های پایانی علیاری حریف را از تشک بیرون کرد و یک امتیاز گرفت و یک امتیاز هم به خاطر اعتراض روس‌ها دریافت کرد و 3 بر یک پیروز شد. 130 کیلوگرم: بشیر باباجان‌زاده 9 - واسیلی پارشین صفر (بشیر باباجانزاده در وقت اول با ارائه مبارزه‌ای برتر 3 بر صفر از حریف خود پیش افتاد. در وقت دوم هم باباجان‌زاده برتری‌اش را حفظ کرد و چند بار پای حریف را از تشک بیرون کرد و در نهایت 9 بر صفر برنده شد تا تیم ایران 6 بر 2 حریف خود را شکست دهد و قهرمان شود.
حواشی دیدار فینال
* اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمود گودرزی وزیر ورزش وجوانان در سالن حضور داشتند.
* فینال رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در حالی به پایان رسید که ازدحام شدید جمعیت در سالن و درهای ورودی آن باعث مشکلات شدید شده بود.