kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵

اخبار کوتاه از فوتبال


تلاش جریان خاص برای آوردن پروفسور قلابی به فوتبال ایران!
بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، باشگاه تراکتورسازی تبریز از برانکو ایوانکوویچ به عنوان اولویت اول خود برای سرمربیگری فصل آینده پرده برداشت. سایت رسمی این باشگاه در این باره نوشت: اولویت اول تراکتورسازی، برانکو ایوانکویچ است که فوتبال ایران را خوب می‌شناسد و آن را دنبال می‌کند و در پی صحبت‌های بعمل آمده، نامبرده علاقه خود را نسبت به تراکتور اظهار داشته و آماده آمدن به تبریز است. به گزارش کیهان این انتخاب احتمالی در شرایطی است که به نظر می‌رسد یک جریان خاص پشت این مربی ناکام است تا او دوباره در فوتبال ایران تیم بگیرد. چندی قبل نیز یکی از برنامه‌های ورزشی سیما،در گفت و گو با برانکو سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال دست به یک «تحریف تاریخی آشکار» زد و این مربی ناکارآمد را به عنوان یکی از محبوب‌ترین مربیان خارجی فوتبال ایران معرفی کرد! در حالی که  این مربی کروات چه در زمان حضورش در ایران و چه پس از ترک کشورمان، به واسطه عملکردی که داشت محبوبیتی در میان فوتبالدوستان به دست نیاورد، تا جایی که پس از جام جهانی 2006 فرار را بر قرار ترجیح داد و هرگز حاضر نشد پا به ایران بگذارد! صحبت در خصوص عملکرد ضعیف برانکو در فوتبال ایران زیاد است اما به همین میزان بسنده می‌کنیم که وی از طرف مسئولان و روسای وقت فدراسیون یعنی آقای صفایی فراهانی به «پروفسور» ملقب گردید، انگیزه‌‌ها را در میان بازیکنان تیم ملی از بین ‌برد، لیگ را از اعتبار انداخت، 15 بازیکن را به طور مرتب دعوت می‌کرد، 2، 3 بازیکن ثابت تعویضی داشت و باقی نفرات نیز همواره زینت‌المجالس بودند!

انتخاب مدیرعامل استقلال

افشارزاده عضو هیات مدیره استقلال می‌گوید تا جایی که توانسته جلوی احتمال مدیرعامل‌ شدنش مقاومت کرده است، اما با توجه به فضای فعلی عنوان مدیرعاملی استقلال به او می‌رسد.

کاپیتان مصدوم در تیم ملی

جواد نکونام که چهارشنبه شب در دیدار الکویت برابر الرفاهی بحرین حضور داشت، پس از این که در دقیقه‌ 75 از پشت پا آسیب دید، پنجشنبه هفته گذشته با مصدومیت خود را به اردوی تیم ملی ایران در اتریش رساند. البته مصدومیت نکونام جدی نیست و وی مشکلی برای همراهی تیم ملی ندارد. نکونام از جمله بازیکنانی است که جایگاهش در تیم ملی تضمین شده است و کی‌روش نیز بار‌ها در صحبت‌های خود به تعریف و تمجید از این بازیکن پرداخته است!

سویا جام قهرمانی لیگ اروپا را بالای سر برد

دیدار فینال لیگ اروپا شامگاه چهارشنبه بین تیم‌های بنفیکا و سویا در ورزشگاه یوونتوس شهر تورین آغاز شد و پس از رقابتی 120 دقیقه‌ای بامداد روز پنجشنبه با پیروزی تیم سویا در ضربات پنالتی به پایان رسید. این دو تیم در تاریخ رقابتهای باشگاهی در اروپا پیش از این تن‌ها دو مرتبه با همدیگر بازی کرده‌ بودند که مربوط به مسابقات جام باشگاه‌های اروپا در سال 1957 بود.  دیدار رفت را سویا در ورزشگاه سویل با نتیجه 3 بر یک حریف پرتغالی‌اش را شکست داد اما بازی برگشت در بنفیکا با تساوی بدون گل به پایان رسید تا سویا به مرحله بعدی آن مسابقات صعود کند. پس از 57 سال، تیم‌های فوتبال سویا اسپانیا و بنفیکا پرتغال مجددا در ورزشگاه یوونتوس شهر تورین برگزار کننده فینال لیگ اروپا بودند که جدال دو تیم در 120 دقیقه برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی دروازه بان سویا عملکرد خیرکننده‌ای داشت و توانست با مهار دو ضربه پنالتی بازیکنان تیم بنفیکا عنوان قهرمانی را به تیمش اختصاص دهد. در مجموع تیم فوتبال سویا با پیروزی 4 بر 2 در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی لیگ اروپا را به خود اختصاص داد.