kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
تمایل رئیس فیلا برای عضویت نماینده کشورمان در هیات رئیسه فدراسیون جهانی

خادم: ایران باید مرجع کشتی جهان باشد

در حالی که رئيس فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) تاکید کرد که جای ایران در هیات رئیسه فیلا خالی است، رئیس فدراسیون کشتی می‌گوید که ایران باید مرجع کشتی در جهان باشد.
نناد لالوويچ که برای تماشای مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی به تهران صفر کرده بود، در واكنش به اين مساله كه مدتهاست جاي نمايندگان ايران در سيستم اجرايي و هيات رئيسه فيلا خالي است گفت: كشور بزرگ و توانمندي همچون ايران واقعا استحقاق كسب كرسي هاي مهم در فيلا را دارد، ولي بايد توجه داشت كه انتخابات حرف اول را مي زند و موفقيت در انتخابات فيلا هم مستلزم زمان و برنامه ريزي است. شرط اول موفقيت ايرانيان در انتخابات فيلا، اتحاد و همدلي خود ايرانيان در كشتي كشورشان است و كانديداي معرفي شده بايد بطور كامل از سوي فدراسيون كشتي كشورش مورد حمايت قرار گيرد. به هر حال در اين انتخابات 118 راي وجود دارد كه بايد روي اين آرا برنامه ريزي كرد.در مجموع از كانديداتوري نمايندگان ايراني در اين انتخابات حمايت خواهم كرد و اميدواريم دوباره شاهد حضور افرادي همچون دكتر محمد توكل در هيات رئيسه فيلا باشيم.
دیدار رئیس فیلا با وزیر ورزش
رئیس فیلا صبح دیروز نیز با حضور در وزارت ورزش و جوانان، با وزیر ورزش دیدار کرد. گودرزی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: این نشست پیرامون برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی کشتی و کنفرانس علم و کشتی در ایران برگزار شد. امیدواریم این روابط صمیمانه میان ایران و مسئولان فدراسیون جهانی تداوم پیدا کند.
گودرزی با مطلوب ارزیابی کردن روابط فدراسیون کشتی ایران با فدراسیون بین‌المللی کشتی(فیلا) اظهار داشت: لالوویچ نظر بسیار مثبتی نسبت به کشتی ایران دارد و ما هم از فدراسیون جهانی  در راستای تثبیت جایگاهش و ورزش کشتی در جهان حمایت خواهیم کرد به این ترتیب با تکیه بر این روابط تاثیر گذار باید همگی در حفظ جایگاه، شان و  ابقای این رشته در المپیک تلاش کنیم.
گودرزی با بیان اینکه جایگاه ایران در کشتی جهان ارتقاء خواهد یافت، نقش اثرگذار ایران در مجامع جهانی به ویژه در هیات رئیسه فیلا را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم این ارتباط چند جانبه به رشد کشتی در دنیا و ایجاد جایگاه تشکیلاتی ایران در فدراسیون جهانی کمک کند.
رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی نیز در نشست خبری وزیر ورزش و رئیس فیلا در سخنانی با بیان اینکه هم‌اینک تعامل و رابطه مناسبی میان مجموعه فدراسیون کشتی ایران، وزارت ورزش و فدراسیون جهانی کشتی وجود دارد، گفت: تقاضا می‌کنم نگاه به جایگاه ایران در کشتی جهان باید تغییر کند. هم اینک تمامی مسئله ما این شده که گمان می‌کنیم حضور ایران در هیات رییسه فیلا می‌تواند تمامی مسائل را حل کند، در صورتی که ما در گذشته عضو هیات رییسه فیلا بوده‌ایم. ما باید در حوزه‌های مختلف کشتی مانند مسائل علمی و سرمایه‌گذاری اقتصادی، توسعه کشتی و سپس در حوزه فنی کشتی در دنیا مشارکت فعال داشته باشیم و در تمامی ابعاد کشتی در جهان حرف برای گفتن داشته باشیم و مرجع باشیم. اگر این اتفاق بیفتد کشتی ایران به جایگاه واقعی خود در دنیا خواهد رسید.