kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴

خواندنی از ورزش


* سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به شانزده باشگاه لیگ برتری فوتبال ایران قانون سقف بودجه این باشگاه‌ها برای فعالیت در لیگ را تعیین کرد.سقف بودجه باشگاه‌ها برای لیگ برتر پانزده میلیارد تومان است که این مبلغ فقط می‌تواند صرف عقد قراردادها، ‌هزینه اسکان، اجاره هتل و سفرهای درون کشوری شود. بنابر آیین‌نامه جدید اعلام شده از سوی سازمان لیگ باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا نماینده دارند می‌توانند 20 درصد افزایش بودجه داشته باشند، بنابراین رقم سقف بودجه آنها به حدود 18 میلیارد تومان می‌رسد.
* پس از حاشیه‌های به وجود آمده به دنبال حضور نیافتن رهام پیروانی در اردوهای تیم ملی، جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت ورزش، مسئولان فدراسیون شنا و خانواده پیروانی تشکیل و مقرر شد این شناگر طبق اعلام کادر فنی در زمان‌های تعیین شده در اردوی تیم ملی حضور پیدا کند.
* مسابقات دوومیدانی بانوان ایران، یادواره شادروان توران شادپور از پنجشنبه در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران با دو رکورد شکنی استارت خورد. الناز کمپانی بانوی شیرازی کشورمان موفق شد در ماده 100 متر مانع با طی کردن مسیر در مدت زمان 14 ثانیه و 39 صدم ثانیه پس از 40 سال رکورد ایران را ارتقاء دهد. در ماده پیاده‌روی 10 کیلومتر که صبح دیروز برگزار شد زهرا جعفرآبادی از قزوین موفق شد با طی کردن 10 کیلومتر در مدت زمان 53 دقیقه و 42 ثانیه و 38 صدم ثانیه رکورد ایران را بهبود بخشد.