kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴

پیکر آیت‌الله شیرازی در حرم رضوی به خاک سپرده شد

پیکر مرحوم آیت‌الله «سیدمحمدباقر شیرازی» از علما و اساتید شاخص حوزه علمیه مشهد دیروز در این شهر تشییع و در حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
آیت‌الله شیرازی سه‌شنبه 23 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) در بیمارستان امام رضا تهران در سن 85 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
به گزارش ایرنا از مشهد، در مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی که از محل مؤسسه صاحب‌الزمان(عج) واقع در چهارراه شهدا مشهد به سوی حرم مطهر برگزار شد جمع بسیاری از مردم، روحانیان و مسئولان خراسان رضوی شرکت داشتند.
پیکر آیت‌الله شیرازی پس از طواف در حرم مطهر رضوی و اقامه نماز توسط آیت‌الله سیدان از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد، در رواق دارالعباده حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
آیت‌الله «سیدمحمدباقر شیرازی» فرزند آیت‌الله العظمی سیدعبدالله شیرازی اول ماه رجب سال 1308 هجری شمسی همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت امام محمدباقر(ع) دیده به جهان گشود و در سن 20 سالگی به درجه اجتهاد نایل آمد.
آن مرحوم در کنار فراگیری علوم دینی و حوزوی، در علوم مختلف همچون هیئت و نجوم و تطابق احکام شرع با علوم روز متبحر شد و در بسیاری از این علوم نظرات منحصر بفردی را ارائه داد که از سوی مراجع عظام و اساتید و دانشگاه‌ها با استقبال کم‌نظیری روبه‌رو شد.