kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
نماینده مجلس خبر داد

طرح اعطای امتیازات تلفیقی خانواده ایثارگران در مجلس

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اعطای امتیازات تلفیقی ویژه خانواده ایثارگران در این کمیسیون تصویب شده و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اعطای امتیازات تلفیقی ویژه خانواده ایثارگران در این کمیسیون تصویب شده و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.
«عبدالرضا عزیزی» در جلسه شورای اداری لرستان افزود: بر اساس این طرح، درصد جانبازی و سابقه نیز به امتیاز ایثارگری تبدیل می‌شود و کمیسیون اجتماعی  مجلس امتیازات ایثارگری را تلفیق کرده که با تصویب کامل طرح مشکلات زیادی از ایثارگران حل خواهد شد.
وی با تاکید بر ارزش‌گذاری به تمامی رشادت‌ها در طول جنگ تحمیلی فارغ از توجه به نوع حضور در جبهه‌‌های جنگ، ادامه داد: در این راستا جانبازان ویژه نیز به صورت ویژه دیده خواهند شد.
وی اضافه کرد: همچنین جانبازانی که درصد ایثارگری آنان زیر 25 درصد و به دلیل ضایعات اعصاب، روان و شیمیایی است نیز از امتیازات جانبازان 25 درصدی برخوردار خواهند شد که این طرح نیز در حال بررسی است.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین لایحه جامع خدمت‌‌رسانی به ایثارگران نیز که بیش از پنج سال به دلیل عدم اعتبار بین مجلس و  شورای نگهبان بلاتکلیف مانده بود، پس از پیگیری‌های بسیار این لایحه تصویب و به رئیس جمهوری ابلاغ شده است.
عزیزی خاطرنشان کرد: در بودجه سال گذشته 46 هزار میلیارد ریال اعتبار برای مطالبات ایثارگران در نظر گرفته شد، چرا که کمیسیون اجتماعی به صورت ویژه پیگیر حقوق ایثارگران است.
وی گفت: امسال نیز 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت‌های مرتبط با جوانان در کمیسیون اجتماعی تصویب شد که متاسفانه کمیسیون تلفیق با این میزان موافقت نکرد و این در حالی است که تعداد متقاضیان دریافت وام ازدواج از 900 هزار نفر در سال به  یک میلیون و 50 هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.
وی گفت: طرح اختصاص 20 هزار میلیارد ریال برای تامین مستمری و بیمه افراد بیکار و جویای کار در این کمیسیون تصویب شده و هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.
عزیزی افزود: این میزان اعتبار در صورت تایید نهایی، بر اساس محرومیت و شاخص‌های بیکاری در استان‌های مختلف توزیع خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین 100 هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز برای تولید در نظر گرفته شده که بر اساس محرومیت و جمعیت در بین استان‌ها توزیع می‌شود.
عزیزی افزود: بانک‌های ایران بیشترین سود تسهیلات پرداختی از مشتریان را در بین بانک‌های دنیا دریافت می‌کنند.