kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴

امام‌جمعه فلاورجان دار فانی را وداع گفت

امام‌جمعه فلاورجان در سن 78 سالگی دار فانی را وداع گفت.
درچه - خبرنگار کیهان:
امام‌جمعه فلاورجان در سن 78 سالگی دار فانی را وداع گفت.
مردم فلاورجان در کنار مسئولان این شهرستان و مقامات استان اصفهان پیکر مرحوم آیت‌الله حاج‌شیخ صفر علی شریعت فلاورجانی را تشییع کردند. امام جمعه فلاورجان مدت‌ها از بیماری کلیوی رنج می‌برد و صبح پنجشنبه در قم به سرای باقی شتافت. مرحوم آیت‌الله حاج شیخ صفرعلی شریعت در سال 1315 شمسی در یک خانواده روحانی در شهر فلاورجان دیده به جهان گشود، پدر وی مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ محaمدحسین در علم و تقوا و زهد زبانزد خاص و عام بود.
آیت‌الله شریعت به توصیه پدر در سن نوجوانی به حوزه علمیه اصفهان عزیمت و سپس برای ادامه تحصیلات به قم هجرت کرد و دروس خارج فقه و اصول را در محضر اساتید و مراجع بزرگوار آن زمان مانند حضرت آیت‌الله بروجردی(ره) حضرت امام‌خمینی(ره) حضرات آیات محقق‌داماد و حائری یزدی تلمذ کرد و در جوانی به درجه رفیع اجتهاد نائل آمد و در حوزه علمیه قم مشغول به تدریس دروس دینی شد.
آن مرحوم از مبارزان علیه رژیم شاه بود که توسط حکومت نظامی اصفهان دستگیر شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی آیت‌الله شریعت فلاورجانی کمیته انقلاب را تاسیس کرد و فرماندهی آن را به عهده گرفت.
در سال 1358 به سمت ریاست دادگاه انقلاب اسلامی تهران منصوب شد و پس از آن به حکم حضرت امام(ره) به سمت امامت جمعه فلاورجان منصوب شد و در جریان جنگ تحمیلی یکی از فرزندانش به شهادت رسید.
مرحوم آیت‌الله شریعت با تاسیس حوزه علمیه امام‌خمینی(ره) فلاورجان در سال 1363 و با مدیریت این حوزه دهها طلبه برادر و خواهر را پرورش داد.