kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
معاون رئیس‌جمهور خبر داد

اختصاص 41 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های نیمه‌تمام کشور

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در چالوس گفت: 41 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های نیمه تمام در بودجه سال 93 پیش‌بینی شده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم یادواره شهید موسی‌پسندی در چالوس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال 35 میلیارد دلار برای طرح‌های فاینانس پیش‌بینی شد استانداری‌ها باید تا آبان ماه جهت استفاده از اعتبار فوق طرح‌های خود را اعلام کنند.
وی افزود: 90 میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شد تا برای جوانان جویای کار اشتغالزایی شود. نوبخت تصریح کرد: برای توسعه کشور باید از ظرفیت و توانایی بخش خصوصی استفاده کرد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: تعداد 246 طرح که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پایان سال جاری در کشور به بهره‌برداری می‌رسد. نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 906 طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، اظهار داشت: توسعه استان‌‌های شمالی در دستور کار دولت قرار دارد و برای همه مناطق ایران اسلامی از جمله استان‌های شمال کشور که دارای مناطق مستعدی هستند در برنامه ششم برنامه‌ریزی شده که در حال تهیه طرح هستیم.
نوبخت یادآور شد: دولت در نظر دارد در حد امکان از کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید بکاهد و به دنبال افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور باشد. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌‌جمهور از عدم خروج آزادراه تهران - شمال از طرح‌های اولویت‌دار دولت خبر داد. وی درباره اعتبارات بحران برف غرب مازندران گفت: 146 میلیارد تومان در قالب تسهیلات مصوب شده تا در اختیار استان قرار گیرد. نوبخت بیان داشت: بعد از بازدید از مناطق برف زده استان دو کار صورت گرفت که تخصیص 15 میلیارد تومان به عنوان تنخواه از جمله آن بوده است، همچنین در دومین جلسه هيئت وزیران بیش از
 100 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بحران برف استان مصوب و تخصیص داده شده است.
وی عنوان کرد: علاوه بر این، ‌146 میلیارد تومان نیز به عنوان تسهیلات مصوب شد تا در اختیار استان قرار گیرد.
نوبخت افزود: بیکاری با سرمایه‌گذاری و فعالیتها رفع می‌شود و بیش از 22 میلیارد دلار اعتبار در صندوق توسعه ملی برای بخش تعاونی و خصوصی در نظر گرفته شده است.