kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
با توافق سپاه و وزارت راه

1000 کیلومتر راه روستایی در مناطق محروم ساخته می‌شود

معاون وزیر راه از توافق وزارت راه و سپاه برای ساخت هزار کیلومتر راه روستایی خبر داد.
سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: به تازگی قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه، توافقی با معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی منعقد کرد مبنی بر اینکه 1000 کیلومتر راه روستایی با اولویت مناطق محروم و مستضعف در کشور ساخته شود.
وی ادامه داد: در گام اول مقرر شده است 620 کیلومتر راه روستایی ساخته شود؛ در این راستا 200 میلیارد تومان به صورت مشارکتی به این پروژه تزریق شد که 100 میلیارد تومان از این رقم توسط سپاه پاسداران و 100 میلیارد تومان آن توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: مناطقی که برای اجرای این پروژه جاده‌سازی راه روستایی انتخاب کرده‌ایم، از محروم‌ترین مناطق کشور است تا خدمتی به مردم ضعیف آن مناطق داشته باشیم.
میرشفیع بیان کرد: پروژه مذکور، از قراردادهای قبلی معاونت راه روسaتایی با سپاه پاسداران متفاوت است و قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه، این 100 میلیارد تومان سهم خود را از محل منابع خود تأمین خواهد کرد.
وی در مورد نحوه اجرای این پروژه ساخت راه روستایی در مناطق مستضعف، بیان کرد: زیرسازی و اجرای ابنیه فنی جاده، برعهده سپاه است و تأمین منابع مورد نیاز برای آسفالت و قیر توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.
معاون ساخت و نگهداری راه روستایی یادآور شد: این توافقنامه برای ساخت راه روستایی تا سقف 1000 کیلومتر است اما فعلاً برای شروع عملیات، اجرای 620 کیلومتر راه روستایی در مناطق محروم را در نظر گرفته‌ایم و در مرحله دوم برای تکمیل 1000 کیلومتر راه روستایی گام برمی‌داریم.معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: قیر مورد نیاز این 1000 کیلومتر راه روستایی توسط معاونت ساخت و نگهداری راه روستایی تأمین می‌شود.میرشفیع با بیان اینکه این قرارداد به صورت مشارکتی و پنجاه-پنجاه است، اضافه کرد: مدت زمان این توافق‌نامه 15 ماه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این توافقنامه از اردیبهشت ماه جاری عملیاتی شده است، بیان کرد: در حال انجام مطالعات پروژه‌ها هستیم و نقشه‌ها را تهیه می‌کنیم زیرا تهیه مشخصات جاده‌ها، برعهده وزارت راه و شهرسازی است.
معاون ساخت و نگهداری راه روستایی با بیان اینکه این پروژه در واقع یک تهاجم گسترده سپاه به محرومیت است، افزود: از همکاری و فعالیت سپاه پاسداران برای محرومیت‌زدایی قدردانی می‌کنیم زیرا تأمین چنین منابعی در شرایطی که جزو وظایف آنها تعریف نشده، امری قابل قدردانی است.