kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹

زیان 690 میلیون دلاری سومین خودروساز آمریکا

فیات ایتالیا با خرید تمام سهام شرکت کرایسلر، سومین خودروسازی آمریکا را ورشکسته کرد.
به گزارش فارس به نقل از شینهوا، شرکت خودروسازی کرایسلر آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر 690 میلیون دلار ضرر کرده که یکی از علت‌های آن، اقدام فیات ایتالیا در خرید باقی‌مانده سهام کرایسلر اعلام شده است. کرایسلر، سومین شرکت خودروسازی بزرگ آمریکا است.
طی ماه‌های گذشته شرکت خودروسازی فیات ایتالیا، اقدام به خرید باقی مانده سهام شرکت خودروسازaی کرایسلر آمریکا از اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا کرد.
این شرکت که تا چند ماه پیش بخش قابل توجهی از سهام کرایسلر را در اختیار داشت با این اقدام تمام سهام این شرکت را در اختیار گرفت تا بتواند سیاست‌های مورد نظر خود را در کرایسلر اجرایی کند.
اما علی‌رغم افزایش 23 درصدی درآمد این شرکت و رسیدن آن به حجمی معادل 19 میلیارد دلار و همچنین افزایش 10 درصدی فروش خودروی کرایسلر، این شرکت نتوانست 1 تا 2 میلیارد دلار هزینه‌های ناخواسته خود را جبران کند.
علی‌رغم این ضرر، کرایسلر همچنان برای سال جاری سودی معادل 2/3 تا 2/5 میلیارد دلار را پیش‌بینی می‌کند و کل درآمد خالص این شرکت در سال جاری را معادل 80 میلیارد دلار تخمین زده است.
اگرچه از هفته گذشته تحویل خودروی کرایسلر 200 آغاز شده است، اما به نظر نمی‌رسد ورود این خودرو به بازار بتواند تا قبل از سه ماهه سوم سال جاری تأثیر قابل توجهی بر درآمد این شرکت آمریکایی داشته باشد. با این حال طی همین مدت بالغ بر 621 هزار خودرو در بازار به فروش رسانده است.
خرید سهام کرایسلر آمریکا از سوی فیات ایتالیا در حالی است که ایتالیایی‌ها با بی‌سابقه‌ترین بحران اقتصادی و بالاترین نرخ بیکاری در تاریخ خود مواجه هستند بطوری که در ماه فوریه صنعتگران این کشور، تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.