kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲

اصفهان فاقد زیرساخت گردشگری (یادداشت خبرنگار)

اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تمدن اسلامی ایرانی از استانداردهای لازم گردشگری رنج می‌برد و کمبود تخت و هتل در این شهر به شدت ملموس است.
با مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی تلاش شد تا کمبود فضای خوابگاهی گردشگران در اصفهان برطرف شود اما با شروع اردیبهشت که همه ساله برخوردار از گردشگران خارجی است کمبود هتل بار دیگر تورهای گردشگری را با مشکل اسکان روبه‌رو ساخت.
به‌دنبال افزایش بی‌شمار گردشگران خارجی در ایام بهار، لیدرهای گردشگری مجبور شدند تا برای اسکان گردشگران داخلی و خارجی خود از اقامتگاه‌های دیگر استان همچون خوابگاه‌های کویرگردی و خانه‌های تاریخی گردشگری بهره‌بگیرند که هیچ‌کدام از اینها از استانداردهای جهانی گردشگری برخوردار نیست.
حرکت لاک‌پشتی برای ساخت هتل در این خطه نمی‌تواند مرهمی برای این کمبود باشد و با افزایش 40درصدی گردشگران خارجی در بهار امسال نسبت به سال گذشته در اصفهان پیدا کردن یک تخت در یک هتل شبیه یک معجزه شده است.
اصفهان به واسطه داشتن بناهای تاریخی از جایگاه ویژه‌ای برای گردشگران خارجی برخوردار است و گردشگران خارجی بیشتر، این استان را برای گردشگری ترجیح می‌دهند.
آنچه در بازار بزرگ اصفهان گردشگران خارجی این شهر را رنج می‌دهد عدم دسترسی دستگاه‌های ویزا کارت برای خرید گردشگران خارجی است که نبود این دستگاه، اصفهان را از استانداردهای بین‌المللی گردشگری دور ساخته است و مسئولان باید در این راه آستین‌های همت را بالا بزنند.
اصفهان امروز نیاز مبرم به هتل‌های 5ستاره به بالا و زیرساخت‌های لازم گردشگری دارد.
آنچه مسلم است سرمایه‌گذارانی در این بخش آمادگی خود را برای ساخت هتل‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند و حتی با جانمایی آن اکنون دچار پیچ و خم‌های اداری شده که برخی از آنها سرخورده شده و ترجیح داده‌اند تا در شهرهای همجوار استان سرمایه خود را بکار گیرند.
اصفهان- خبرنگار کیهان