kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲

خانه‌های بازسازی شده مناطق زلزله زده دشتستان به بهره‌برداری رسید

در آیینی با حضور رئیس و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور مرحله اول واحدهای مسکونی بازسازی شده مناطق زلزله‌زده دشتستان استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.
هزینه ساخت این خانه‌ها در روستاهای زلزله‌زده راهدار و چهاربرج و شهر وحدتیه از محل آورده مردم، کمک بلاعوض دولت، ومرحله اول وام‌های بنیاد مسکن برای زلزله‌زدگان احداث و تکمیل شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این آیین گفت: بر اثر زلزله هفتم آذر سال 92 در دشتستان بوشهر پنج‌هزار و 300 واحد مسکونی  در شش شهر و 41 روستای این شهرستان آسیب  دید.
علیرضا تابش افزود: از این تعداد یک هزار و 800 واحد به طور کلی تخریب شده بود و باید بازسازی می‌شد که از این میزان تعدادی از واحدهای احداث شده به بهره‌برداری رسید و تعداد زیادی نیز در مرحله سقف‌بندی و تکمیل قرار دارند.رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: 660 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله دشتستان به بانک‌های استان بوشهر ابلاغ شده است که در سه مرحله به متقاضیان پرداخت می‌شود.
تابش افزود: پرونده‌های تشکیل شده منازل آسیب‌دیده در زلزله 5/7 ریشتری هفتم آذرسال 92 دشتستان که پنج هزار و 300 مورد بود براساس کارکارشناسی به سه دسته احداثی، تعمیری و تخریب دیوار دسته‌بندی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین 87 میلیارد ریال کمک بلاعوض به صاحبان این منازل پرداخت شده که سهم خانه‌های احداثی 50 میلیون ریال تعمیری 30 میلیون ریال و دیوارکشی پنج میلیون ریال است.
تابش گفت: همچنین براساس نظر کارشناسان تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل احداثی 250 میلیون ریال، تعمیری 100 میلیون ریال و دیوارکشی 30 میلیون ریال تعلق می‌گیرد.رئیس بنیاد مسکن کشور افزود: افرادی که زودتر کارهای آواربرداری و مقدماتی را انجام دهند تسهیلات را زودتر دریافت می‌کنند.