kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

کوتاه از شهرستان ها


لایروبی کانال‌های شهر بوشهر
بوشهر- خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندربوشهر از لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی شهر بوشهر خبر داد.
مسعود غلامزاده فرد افزود: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و گرم شدن هوا و به منظور جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در معابر شهری طرح لایروبی کانالهای دفع آبهای سطحی توسط سازمان پسماند آغاز شده است.
وی از شهروندان تقاضا کرد به منظور جلوگیری از آبگرفتگی‌های احتمالی از ریختن هرگونه زباله و ضایعات دیگر در جداول معابر شهری خودداری نمایند.

اهدای اعضای بدن

اصفهان- خبرنگار کیهان: 2 عضو از یک بیمار مبتلا به مرگ مغزی در اصفهان به بیماران نیازمند پیوند اهداء شد.
مرحوم محمود دوست‌محمدی 53 ساله که در اثر سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود، پس از رضایت خانواده‌اش و انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، از مرکز آموزشی درمانی امین به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انتقال یافت و تحت عمل جراحی برداشت اعضاء قرار گرفت.
بنابراین گزارش، 2 کلیه نامبرده به بیماران نیازمند، پیوند زده شد.

همکاری اقتصادی اصفهان با تونس

* در حاشیه سفر هیئت بلندپایه اتاق ایران به تونس، اتاق اصفهان با اتاق‌های بازرگانی تونس، سوسه و صفاقس تفاهمنامه همکاری امضاء کرد.
این سفر به دعوت اتحادیه بازرگانی، صنایع و صنایع دستی تونس صورت گرفته بود و مصوب شد که هیئت بلندپایه اقتصادی تونس طی مهرماه سال جاری به دو شهر اصفهان و شیراز سفر کنند.
در این سفر «خسرو کسائیان» رئیس اتاق اصفهان تفاهمنامه همکاری‌های اقتصادی بین اتاق اصفهان با اتاق‌های بازرگانی تونس، سوسه و صفاقس را به امضا رساند.
برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و بازرگانی ایران در سه شهر تونس، سوسه و صفاقس براساس تفاهمنامه امضا شده مورد تاکید قرار گرفت.
گشایش نمایشگاه دایمی کالاهای ایران در استان‌های تونس، پیگیری ارسال فرش به نمایشگاه فرش سوسه و تبادل هیئت‌های تجاری از دیگر دستاوردهای این هیئت است.

جاده چالوس ثبت‌ملی می‌شود

کرج- خبرنگار کیهان: معاون استاندار البرز در حاشیه همایش ملی برد‌ برد ثبت ملی جاده چالوس را درخواست کرد.
مجید سریزدی از مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی جاده چالوس را درخواست کرد و گفت: پرونده جاده چالوس به عنوان یکی از برجسته‌ترین داشته‌های استان البرز از مدت‌ها قبل مطرح بوده است که در صورت موافقت معاون رئیس‌جمهور این امر محقق می‌شود.
وی اظهار داشت: جاده چالوس یکی از زیباترین محورهای کشور است و آثاری تاریخی و عمارت‌هایی در کنار این جاده قرار دارد که بر اهمیت تاریخی این جاده می‌افزاید.

آغاز ساخت 8 پروژه عمرانی

اهواز- خبرنگار کیهان: با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، کار ساخت 8 پروژه عمرانی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته در اهواز آغاز شد.
برخی از این پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت معابر خاکی منطقه محروم عین‌دو، بهسازی و آسفالت باند کندرو جنوبی جاده اهواز- حمیدیه در مسیر برگشت از منطقه عین‌دو، احداث میدان ورودی سردار علی هاشمی واقع در کوی عین‌دو، پروژه بهسازی و آسفالت معابر خاکی کوی گلدشت و پروژه بهسازی و آسفالت کوی گلبهار است.

جشن گلریزان زندانیان زن

* جشن گلریزان مادر خوبی‌ها در اهواز با هدف آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد برگزار شد.
دکتر الهه موالی‌زاده، مشاور امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در این مراسم با تأکید بر اینکه گلریزان بعدی برای جوانان زندانی غیرعمد برگزار می‌شود اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته شهر دزفول به عنوان محل برگزاری این گلریزان انتخاب شده است.

تجهیز اراضی به سامانه تحت فشار

تبریز- خبرنگار کیهان: مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از تجهیز 47هزار و 522 هکتار از اراضی این استان به سامانه تحت فشار خبر داد.
کامران یوسفی خاطرنشان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه، باید 60هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی به سامانه تحت فشار مجهز شوند. وی افزود: 26هزار و 849 هکتار از اراضی استان مجهز به سامانه آبیاری بارانی و 20هزار و 673 هکتار، مجهز به سامانه آبیاری قطره‌ای است.

نابودی کشاورزی در طبس

طبس- خبرنگار کیهان: نماینده مردم طبس در مجلس گفت: کشاورزی و دامداری این شهر در حال از بین رفتن است و اگر به این دو قشر کمک نشود و مورد بی‌مهری قرار گیرند به‌طور قطع نابود خواهند شد. وی گفت: هم‌اکنون دامداران منتظرند که کسی بیاید و دام‌هایشان را بخرد و خریداران گوسفند هم از شهرهای دیگر دام طبسی‌ها را با نصف قیمت و چک‌های دو ساله می‌خرند و معلوم نیست که پولشان وصول شود.

مشاهده 4 قلاده یوزپلنگ

سمنان- ایرنا: رئیس پارک ملی توران در استان سمنان گفت: یک خانواده یوزپلنگ به تعداد چهار قلاده در پارک ملی توران پس از شکار یک رأس قوچ وحشی مشاهده شد.
علی‌اکبر قربانلو افزود: با تلاش مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، امنیت نسبی در مناطق تحت مدیریت استان حاکم شده است و رشد جمعیت این گونه نادر و دیگر گونه‌های در معرض خطر انقراض، دور از انتظار نیست.

برق‌دار شدن روستاهای چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری از برق‌دار شدن همه روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت در این استان خبر داد.
رحمت الله حمامیان افزود: با توجه به صعب‌العبور و سخت گذر بودن بسیاری از روستاهای استان، موفق شدیم همه روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت را برق‌دار کنیم و مناطقی هم که امکان اتصال به شبکه میسر نبود از طریق انرژی خورشیدی برق‌دار شده است.
وی از تأمین برق مورد نیاز 51 خانوار در روستاهای دوردست و صعب‌العبور منطقه بازفت و بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در مناطق صعب‌العبور و سخت‌گذر که جاده دسترسی ندارند را از طریق استفاده از سلول‌های خورشیدی برق‌دار کنیم.
* روستای محروم و سخت‌گذر ترکی از توابع بخش بازفت در شهرستان کوهرنگ با اتصال به شبکه برق سراسری برقدار شد.
رحمت‌الله حمامیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: برای برق‌رسانی به این روستا 29میلیاردو 200 میلیون ریال هزینه شده است.