kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

تونل بهشت‌آباد، خط قرمز نمایندگان اصفهان با وزارت نیرو ست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی آلایندگی اصفهان و تونل بهشت‌آباد را خط قرمز نمایندگان اصفهان با دولتمردان و وزارت نیرو دانست.

اصفهان- خبرنگارکیهان:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی آلایندگی اصفهان و تونل بهشت‌آباد را خط قرمز نمایندگان اصفهان با دولتمردان و وزارت نیرو دانست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع آب و تلاش نمایندگان و شخص استاندار اصفهان گفت: نمایندگان استان پیگیر مطالب بحق مردم استان اصفهان در مجلس هستند و با تلاش استاندار و تصویب طرح 9 ماده‌ای شورای عالی آب کشور درصدد هستیم تا رودخانه زاینده‌رود به ویژه حوضه آبریز زاینده‌رود را دوباره احیا کنیم و کشاورزان منطقه شرق را از شرایط بحرانی موجود رهایی بخشیم.
وی با اعلام اینکه 15سال کار مطالعاتی بر حفر تونل بهشت‌آباد توسط کارشناسان صورت گرفته است این تونل را خط قرمز نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با وزارت نیرو دانست و افزود: هرگز جایگزین لوله به جای تونل توسط هیچ کارشناسی داده نخواهد شد چراکه جایگزین لوله توجیه اقتصادی ندارد.
سالک در ادامه با تأکید بر اینکه روزانه 500تن گوگرد بر شهر اصفهان ریخته می‌شود آن را ناشی از استفاده مازوت توسط پالایشگاه و نیروگاه‌های اصفهان دانست و گفت: در این خصوص طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان، مسئله آلودگی هوای اصفهان پیگیری شده و از صنایع بزرگ نیز درخواست شده تا از فیلترینگ در صنایع آلاینده خود استفاده کنند.