kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
فرماندار:

شهرستان تازه تأسیس کارون با محرومیت‌های زیربنایی روبه‌روست

شهرستان تازه تأسیس کارون با محرومیت‌های زیربنایی زیادی مواجه است که فاضلاب و آب آشامیدنی از جمله مهم‌ترین آنهاست.

اهواز- خبرنگارکیهان:
شهرستان تازه تأسیس کارون با محرومیت‌های زیربنایی زیادی مواجه است که فاضلاب و آب آشامیدنی از جمله مهم‌ترین آنهاست.
فرماندار کارون با اعلام این مطلب گفت: این شهرستان نیاز به احداث 90 کیلومتر فاضلاب دارد درحالی که در طول 35سال تنها 8کیلومتر فاضلاب کار شده است که قرار است از منطقه شریعتی 2 عملیات احداث فاضلاب آغاز شود. غلام علیدادی افزود: برای اجرای کامل فاضلاب نیاز به 120میلیارد تومان اعتبار است که تاکنون حدود 3میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.
وی با اشاره به فقدان آب آشامیدنی مناسب در این شهرستان گفت: آب آشامیدنی این شهرستان به رغم همجواری با رودخانه کارون وضعیت مطلوبی ندارد و از لحاظ کیفی و حجمی با مشکل روبه‌رو است.
فرماندار بهداشت را از دیگر مشکلات این شهرستان اعلام کرد و افزود: مشکلات بهداشتی ما بخشی فرهنگی و بخشی کارکردی است و نیاز به ساز و کار فرهنگی دارد.
وی از انتقال گاومیش‌های حاشیه کارون به یک شهرک صنعتی خبر داد و گفت: امکانات این امر فراهم شده و اعتباری برای آن درنظر گرفته شده است.
علیدادی از نبود خانه بهداشت در برخی از روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع 56روستا 20 روستا خانه بهداشت دارند که آن هم استاندارد نیست.
وی افزود: راه‌های روستایی نیاز به تعریض و احداث پل دارد و برای روشنایی و برق روستاها نیز به اعتبارات کافی نیاز داریم.
فرماندار کارون مدارس این شهرستان را مناسب و زیبنده آموزش‌وپرورش ندانست و اظهار داشت کلاس‌ها در اتاقک‌های فلزی تشکیل می‌شود که در سرما و گرما مشکل‌آفرین می‌شود. وی با اشاره به فقدان سالن و زمینی مناسب ورزش و ادارات دولتی از جمله ثبت اسناد گفت: مشاع بودن اراضی از جمله مشکلات این شهر است که تا زمانی که مسئله تعیین حدود اراضی مرتفع نشود در ارتباط با عمران شهری مشکل خواهیم داشت. علیدادی افزود: می‌توان 15 کارخانه فرآوری خرما در این شهرستان احداث کرد که این امر مستلزم جذب سرمایه‌گذار است. وی آمار بیکاری در کارون را نگران‌کننده خواند و از ساحل کارون به عنوان منطقه‌ بکر برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری یاد کرد.