kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز

* در نوشته‌های شهید آوینی آمده است: «کسانی که معتقد به تسلیم در برابر نظم واحد جهانی یعنی آمریکا هستند نه تنها نتایج مترتب بر این تسلیم یعنی بردگی و استثمار و عدم استقلال را پذیرفته‌اند بلکه مشتاقانه به آن دل سپرده‌اند.» قابل توجه کسانی که امروز درصدد برآمده‌اند چهره زشت آمریکا را بزک کنند.
6784---0935
* تقویت رابطه با کشورهایی که در دشمنی با ملت ایران از هیچ امری فروگذار نکرده‌اند نباید مسئله اصلی سیاست خارجی ما تلقی گردد.
یک شهروند
* از صدا و سیما انتظار می‌رود امکان نقد توافقنامه ژنو را فراهم کند تا تمام جوانب و قضایا برای ملت روشن شود.
فرهاد هفت‌لنگ از شهریار
* یکی از نزدیکان آقای هاشمی گفته است آقای روحانی هم مثل آنان به هجمه‌ها لبخند بزنند ولی سوال این است که چرا وقتی به خواسته‌های خود نرسیدند از مردم دعوت کردند به خیابان‌ها بریزند و آشوب راه ‌بیندازند. کجای این کار لبخند بود. آیا این خودش هجمه به نظام نبود؟
4587---0912
* در نمایشگاه کتاب امسال کتاب یک فرد مطرود حوزه علمیه زیرمیزی عرضه می‌شد که کار خوبی نبود. در هر حال نمایشگاه قانون خودش را دارد اگر صاحب غرفه‌ای چنین نقشه‌ای داشته چرا قوانین نمایشگاه را پذیرفته و شرکت کرده است ولی در عمل پایبند به قانون نبوده و مرتکب خلاف شده است.
سلطانی
* این همه پول بیت‌المال صرف چند نفر فوتبالیست می‌شود ولی حاضر نیستند هزینه چند روز اعتکاف تعدادی از جوانان کشور را متقبل بشوند فلذا مساجد ناگزیرند از هر متقاضی اعتکاف مبلغ 70 هزار تومان دریافت کنند.
8938---0913
* با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ و صیانت زبان فارسی ضرورت دارد در کلیه برنامه‌های این رسانه در خصوص پاسداشت زبان فارسی به صورت مداوم نظارت و کنترل وجود داشته باشد.
2773---0913
*‌ در حضور آقای هاشمی در کتابخانه ملی مسئول اجرایی مراسم برای خوش‌خدمتی آقای هاشمی را با مقام حضرت فاطمه زهرا(س) مقایسه کرده و گفته همان‌گونه که مرحوم شریعتی گفته فاطمه فاطمه است من می‌گویم هاشمی هاشمی است. ای کاش آقای هاشمی در این مراسم در مقابل این نوع تملق‌های دور از عقل و منطق واکنش نشان می‌داد و سکوت اختیار نمی‌کرد.
رحمانی
* در اخبار آمده بود شبکه‌ای از شاخه‌های القاعده در کشور نیجریه به وجود آمده که اجازه تحصیل به دختران نمی‌دهند و 2300 دختر نوجوان را به جنگل برده‌اند اما چه کسی است که نداند سازمان‌هایی مثل القاعده دست‌پرورده خود آمریکا هستند.
یک خواننده
* شرکت تعاونی مسکن حمل و نقل هوایی (شیره) سال 87 از کارمندان و کارکنان شرکت‌های پیمانکاری فعال در فرودگاههای کشور برای دو پروژه مسکونی 1100 و 4 هزار واحدی اقدام به ثبت‌نام و مبلغ 30 تا 40 میلیون تومان از هر عضو دریافت کرد. این دو پروژه بعد از گذشت 6 سال هنوز در مرحله سفت‌کاری هستند. مسئول این بلاتکلیفی و سرگردانی کیست؟
مددخانی
* از وزارت راه و مسکن درخواست می‌شود ماده 8 قانون تولید و عرضه مسکن مصوب تکمیلی 1389 که مدیران فرودگاههای کشور از قبول و اجرای  آن شانه خالی می‌کنند اجرا کند. وزارت اقتصاد و دارایی طی نامه شماره 11437/51 به تاریخ 92/7/21 از مسئولین امر خواسته است که به اجرای آن (واگذاری منازل سازمانی به افراد ذی‌نفع) اقدام کند. عده‌ای از ساکنین منازل سازمانی منتظر اجرای این قانونند.
گلی
* ساکنین منطقه مجیدیه شمالی واقع در منطقه 4 شهرداری از امکانات شهری مثل مترو و اتوبوس شرکت واحد محروم هستند. چرا مسئولین شهرداری منطقه برای رفاه حال شهروندان این محله اقدامی نمی‌کنند؟
فاطمی
* حق دارندگان خودروهای راهسازی نادیده گرفته شده است چرا سوخت به ما نمی‌دهند؟
6570---0912
* در ایستگاه اوشان بلوار ارتش بیش از نیم ساعت منتظر اتوبوس مسیر شهرک صدف- بلوار صبا بودم و در مسیر خیابان شهید اندرزگو قیطریه بعد از ایستگاه ارکیده نیز هر چه پیاده رفتم و پشت سر خود را نگاه کردم از اتوبوس خبری نبود تا به مترو قیطریه رسیدم وقتی از مسئول ایستگاه سؤال کردم گفت سرویس‌ها فاقد لاستیک هستند و دولت کمک نمی‌کند راننده داریم ولی لاستیک نداریم الان طی 2 ساعت 1 سرویس بیشتر نیامده است! با توجه به شعار مسئولین در مورد هوای پاک و توصیه به استفاده از وسیله نقلیه عمومی باید چنین مشکلاتی به ویژه در تهران وجود نداشته باشد. وقتی سرویس عمومی نباشد مردم مجبورند از خودروی شخصی خود استفاده کنند.
6960---0936
* از مسئولین شرکت برق اندیمشک درخواست داریم برای رفع مشکل عدم روشنایی خیابان 45 متری قدس این شهر به منظور جلوگیری از تصادف خودروها با عابرین مساعدت نمایند.
5422---0916
* از شهرداری شیراز انتظار می‌رود به تعمیر و آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی جلوی نمایشگاه اقدام نماید.
4730---0917
* از شهرداری قم درخواست می‌شود مشکل آسفالت بلوار شهید وطن‌دوست واقع در خیابان جمهوری اسلامی واقع در منطقه4  را مرتفع نمایند. مردم عوارض می‌دهند و انتظار خدمت دارند.
بیگدلی از قم
* در مدرسه استثنایی کیانشهر سال گذشته شیر و بیسکویت می‌دادند. حالا شیر آن را حذف و فقط بیسکویت کوچک می‌دهند! چرا؟
9772---0919
* در شهر ایوانکی در 60 کیلومتری تهران بعضی از مردم برای جمع‌آوری گیاه ریواس وقتی به ارتفاعات می‌روند با مخالفت مأمورین نیروی انتظامی مواجه می‌شوند. که پارچه‌نویسی کرده‌اند و افراد را جریمه می‌کنند. چرا؟
فرهنگی
* خیابان هفتم نیروی هوایی فرعی 29 نیازمند بهسازی پیاده‌رو، پوشاندن روی مسیل منوچهری برای کاهش آلودگی صوتی، بهداشتی و ایجاد حریم پیاده‌رو برای گذر ایمن مردم از جنب مسیل و رسیدگی به فضای سبز و روشنایی است.
همدانی
* مجتمع عرفان که در کنار دریاچه منطقه 22 شهرداری واقع شده و حدود 1200 نفر در آن زندگی می‌کنند فاقد فضای سبز می‌باشد. عجیب اینکه پیاده‌روهای مجتمع نیز به حال خود رها شده‌اند. نه مدیریت مجتمع و نه مسئولین شهرداری منطقه در این مورد احساس مسئولیت نمی‌کنند. چرا؟
محمدی از ساکنین مجتمع
* از نمایندگان محترم شهر آبادان انتظار می‌رود مشکلات مردم این شهر اعم از آب شرب، قیمت بالای برق مصرفی (560 هزار تومان برای 2 ماه)، کمبود روشنایی مناطق محروم و... را با رایزنی مسئولین امر مرتفع کنند.
یک هموطن از آبادان
پاسخ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاریخ 1393/1/27، با عنوان «درخواست از مسئولین شرکت واحد اتوبوسرانی برای برخورد با شخصی که در خط اتوبوس شهرک صدف- قیطریه اقدام به پخش موسیقی مبتذل می‌نماید» به آگاهی می‌رساند: بلافاصله مسئولین نظارت خطوط از اتوبوس مورد نظر بازدید و ضمن استفسار از راننده وی اظهار می‌دارد تنها از شبکه‌های مجاز رادیویی استفاده می‌کند. ضمن توجیه و تذکر لازم به وی و تاکید به عوامل نظارتی جهت کنترل مداوم این مورد و تشکر از شهروند اعلام‌کننده، خواهشمند است در صورت مشاهده یا تکرار موضوع، با ذکر مشخصات ریز مراتب را به سامانه 1888 آگهی تا پیگیری لازم به عمل آید.
پاسخ اداره کل رسانه‌های خارجی
با عنایت به خبر منتشره در صفحه 2 ستون «کیهان و خوانندگان» آن روزنامه به شماره 20774 مورخ 1393/2/24 به نقل یکی از حاضران در پارک لاله، مبنی بر درخواست یکی از خبرنگاران آلمانی از دو تن از دختران ایرانی جهت کشف حجاب، به اطلاع می‌رساند طبق بررسی‌های به عمل آمده، در طی روزهای گذشته هیچ خبرنگاری با تابعیت آلمانی و یا غیرآلمانی در پارک لاله حضور نداشته و گزارشی نیز در خصوص موضوع فوق به اداره کل رسانه‌های خارجی واصل نگردیده و مسئولان مرتبط در نیروی انتظامی نیز خبر برخورد با خبرنگار آلمانی را تایید نکرده‌اند، لذا این خبر خالی از صحت می‌باشد.