kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
نتانیاهو مدعی شد

ایران فناوری موشکی خود را به کره‌شمالی می‌دهد

همزمان با آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد از آن‌جا که ایران فناوری موشکی خود را در اختیار کره‌شمالی قرار می‌دهد لذا نباید برنامه موشک‌های بالستیک داشته باشند.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه «اینیچی شیمبون» ژاپن، تصریح کرد که فناوری تولید موشک‌های بین‌قاره‌ای بالستیک ایران در اختیار کره شمالی قرار داده می‌شود و به همین دلیل ایران باید از تولید موشک‌های بین‌قاره‌ای بالستیکی دلسرد شود.
وی در ادامه مدعی شد: به همین دلیل، معتقدم که گروه 5+1 باید علاوه بر از بین بردن ظرفیت ایران برای تولید بمب اتم و کلاهک‌های اتمی، این کشور را از تولید موشک‌های بین قاره‌ای بالستیکی بازدارند.
«یوال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم اسرائیل نیز همزمان با آغاز دور تازه ‌مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1، گفت اسرائیل توافقی را که به ایران اجازه غنی‌سازی بدهد، نمی‌پذیرد.
اشتاینیتز که به آمریکا سفر کرده، در نشستی که در موسسه «مرکز پیشرفت آمریکایی» برگزار شده بود، با بیان اینکه اسرائیل تنها توافقی را می‌پذیرد که «بتوانیم به آن اعتماد کنیم»، مدعی شد که ایران تنها «یک یا دو گام با بمب فاصله دارد.»
وی روز سه‌شنبه برای بحث در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران، با «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه، که او نیز در آمریکا به سر می‌برد، دیدار کرد.
وی همچنین با «دیانا فینشتاین» رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کرد. مسئله گزارش‌های منتشر شده در مورد جاسوسی اسرائیل از آمریکا، از دیگر بحث‌های مطرح شده در این نشست بوده است. اشتاینیتز بعد از دیدار با فینشتاین، این گزارش‌ها را «مضحک» خوانده و بار دیگر این موضوع را رد کرد.