kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ :

دولت در اجرای قانون هدفمندی تخلفاتی داشته است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: دولت در تامین مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی از همان منابع غیرقانونی قبلی برداشت می‌کند.

علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره تخلفات دولت اظهار داشت: تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مثل گذشته است. یعنی در تامین مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی که چیزی حدود 14000 میلیارد است، از سایر منابع برداشت می‌شود. یعنی از همان منابع غیرقانونی قبلی برداشت می‌شود.
وی  در گفت وگو با تسنیم تخلف دیگر دولت یازدهم را توقف اجرای اصل 44 قانون اساسی دانست و گفت: متاسفانه بعد از جابجایی مسئول بخش مربوط به واگذاری‌ها، اجرای اصل 44 متوقف شده است. همچنین تخلف دیگر مربوط به زمین‌خواری‌ها است که هنوز به همان روال قبل ادامه دارد. گرچه در جلسه کمیسیون اصل 90 با وزرای ذیربط و نشست خودم با معاون اول مشخص شد که انگیزه آنها بر جلوگیری از زمین‌خواری است ولی تا این موضوع اجرایی و ابلاغ شود و جلوی آن را بگیرند، کار از کار گذشته ولی خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی راجع به برخی پروژه‌های غیرقانونی خوب ورود کرد و بلافاصله دستور توقف این پروژه‌ها و رسیدگی به پرونده‌ آنها را اعلام کرد.
هشدار به بانک ها درخصوص وصول مطالبات
مصطفی افضلی فر سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نیز با اشاره به جلسه این کمیسیون با روسای بانک ها و 25 شرکت بدهکار عمده بانکی گفت: 30 درصد معوقات بانک ها وصول شده و 70 درصد دیگر نیز تا پایان تیر ماه باید وصول شود.
وی با اشاره به بررسی 25 پرونده معوقات بانکی در کمیسیون اصل 90 گفت: این پرونده‌ها مربوط به کلان ترین معوقات بانکی بود که همه بالاتر از 100 میلیارد تومان و شامل پرونده های 500 میلیارد تومانی، یک‌هزار و سه هزار میلیارد تومانی بود.
وی در گفت و گو با مهر با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 برای پیگیری وصول معوقات گفت: اسفند ماه با حضور روسای بانک ها و شرکت های بدهکار جلسه ای داشتیم و مقرر شد تا دو ماه ابتدایی سال 93 بدهی واحدهای تولیدی و خدماتی به بانک ها تعیین تکلیف شود.