kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

قیمت کالاهای اساسی تنظیم بازاری اعلام شد

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت کالاهای اساسی بر مبنای مصوبات ستاد تنظیم بازار را اعلام کرد.

شهرام میرآخورلو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد  برنامه‌ سازمان حمایت برای کنترل و نظارت بر بازار شب عید اظهار کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات ، دستورالعمل اجرایی طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است. بنابراین تا پایان فروردین 1397 نظارت و پایش مؤثر و به هنگام بر فرآیند تأمین و توزیع کالا و خدمات با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان، گشت‌های مشترک و برخورد با تخلفات انجام می‌شود.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین در رابطه با تامین کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، گوشت و شکر گفت: براساس دستورالعمل اجرایی توزیع اقلام اساسی و ضروری مشمول تنظیم بازار مصوب ستاد تنظیم بازار، مقرر شد، توزیع کالاهای اساسی از قبیل انواع برنج وارداتی با برندهای پرمصرف برنج هندی 1121، برنج هندی pr11 و برنج تایلندی هومالی به ترتیب با قیمت‌های 56هزار ،26 هزار و 39 هزار ریال به ازای هرکیلوگرم به مصرف کنندگان توزیع شود.
میرآخورلو بیان داشت: همچنین انواع روغن با توجه به احجام مختلف بر اساس تقاضای کمیسیون تنظیم بازار استان و پنج درصد پایین‌تر از قیمت حاشیه بازار پس از کسر تخفیفات توسط شرکت بازرگانی دولتی از طریق شبکه تعریف شده (فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی روستایی و تعاونی‌های مصرف محلی) در دسترس عموم قرار گیرد.
وی افزود: تأمین و توزیع گوشت مرغ منجمد با قیمت 62 هزار ریال به ازای هرکیلوگرم، تخم مرغ هر شانه به قیمت 126 هزار ریال و گوشت قرمز گوسفندی شقه 330 هزار ریال، نیم شقه ران 340 هزار ریال و نیم شقه دست 320 هزار ریال به ازای هرکیلوگرم با مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام کشور انجام می‌شود.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: لذا نظارت بر روند توزیع و کنترل شبکه پخش اقلام در مقاطع خرده‌فروشی همزمان از طریق بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها و بازرسان اصناف کنترل و در صورت مشاهده و احراز هرگونه تخلف گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه وفق قوانین و مقررات جاری با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی گفت: هموطنان به عنوان بازوی تاثیرگذار در حوزه اجتماعی به لحاظ وسعت پوشش مشهود و امکان حضور در جغرافیای گسترده منطقه‌ای می‌تواند برای مشارکت در بخش نظارت بر بازار، گزارش‌ها و شکایت‌ها خود را درخصوص تمامی کالاها و خدمات از طریق سامانه 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها که در این ایام بصورت ویژه حالت آماده‌باش است، منعکس نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.